کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نظارت و ارزیابی بر فعالیت‌های روان‌شناسان و مشاوران هوشمند می‌شود

29 فروردين 1402 ساعت 11:00

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور اعلام کرد: نظارت و ارزیابی فعالیت‌های روانشناسان و مشاوران هوشمند می‌شود.


به گزارش میگنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام روان شناسی و مشاوره، دکتر محمد حاتمی رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره در ضیافت افطاری کمیته امداد امام خمینی (ره) در جمع مشاوران این بنیاد، رئیس و مسئولان کمیته اظهار داشت؛ یکی از موفقیت‌های بزرگ سازمان در چند سال اخیر همکاری با سازمان‌ها و نهادها جهت اشتغال زایی برای روان شناسان و مشاوران است.

وی افزود: هر نوع فعالیت روان‌شناسی و مشاوره در سطح کشور در هر نهاد و سازمان با مجوز نظارت این سازمان انجام می شود.

تسهیل‌گری صورت گرفته جهت صدور پروانه اشتغال وظیفه ما و نهادها را جهت نظارت پسینی بیشتر کرده است.

سامانه نظارت پسینی در حال طراحی و راه اندازی است
حاتمی گفت: در این سامانه کلیه فعالیت‌های روان‌شناسان و مشاوران هوشمند می‌شود و روزانه از طریق پنل شخصی روان‌شناسان، ناظرین سازمان فعالیت‌های آنان را ارزیابی می‌نمایند.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ادامه داد: چنانچه افرادی استانداردهای صلاحیت حرفه‌ای و اخلاقی را رعایت ننمایند، مجوز آنان فورا لغو می‌شود و سازمان از طریق ناظرین خود در استان‌ها،شهرستان‌ها، دانشگاه‌ها، نهادها و سازمان‌ها به طور محسوس و نامحسوس بر فعالیت‌های افراد نظارت خواهد کرد. البته دوره های توانمندسازی و به روز رسانی دانش تجربی اعضاء جزء برنامه‌های آینده سازمان خواهد بود.
 
گفتنی است به استناد تبصره (۳) ماده (۴) قانون تشکیل سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره برای اشتغال در حرفه‌های روان‌شناسی و مشاوره، دریافت پروانه و نیز عضویت در این سازمان الزامی است.


کد مطلب: 61710

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/61710/نظارت-ارزیابی-فعالیت-های-روان-شناسان-مشاوران-هوشمند-می-شود

میگنا
  https://www.migna.ir