کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روش تشخیص تصاویر مستهجن در اینترنت

5 آذر 1390 ساعت 11:41

محققان پژوهشكده پردازش هوشمند علائم، موفق به ارائه روشی جدید برای تشخیص تصاویر غیر اخلاقی از تصاویر اخلاقی با استفاده از ویژگی‌های شكلی و بافتی شدند.


به گزارش ایسنا، با توجه به گسترش سریع اینترنت، تشخیص و جداسازی تصاویر غیر اخلاقی از تصاویر اخلاقی یكی از شاخه‌های طبقه‌بندی محتوا – محور تصاویر است. در حال حاضر روش‌های تشخیص محتوا – محور تصاویر غیر اخلاقی مبتنی بر وجود نرخ پوست است، دارای چالش‌هایی در انتخاب فضای رنگ و انتخاب ویژگی‌های مناسب در تصاویر است.
روش پیشنهادی پریسا گیفانی و مجید وفایی زاده، محققان پژوهشكده پردازش هوشمند علائم مبتنی بر استفاده از تركیب فضاهای رنگی برای استخراج ماسك پوست، استخراج ویژگی‌های شكلی و بافتی از ماسك پوست، انتخاب ویژگی‌های مناسب با كمك MRMR و SVM به عنوان طبقه‌بندی كننده است.

در روش پیشنهادی برای كاهش خطا و بالا بردن دقت تشخیص ‌از یك الگوریتم آشكارسازی چهره با استفاده از ویژگی‌های هار و طبقه‌بندی كننده adaboost استفاده شده كه با استفاده از طبقه‌بندی كننده SVM توانایی این روش برای تشخیص تصاویر غیر اخلاقی ۹۴ درصد و برای تصاویر اخلاقی ۹۰ درصد است.
به گفته محققان، نتایج نشان داده كه می‌توان با استفاده از استخراج ویژگی‌های مناسب و انتخاب صحیح ویژگی از تصاویر با دقت خوبی، تصاویر غیر اخلاقی را از تصاویر اخلاقی جداسازی كرد.
 
 


کد مطلب: 6352

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/6352/روش-تشخیص-تصاویر-مستهجن-اینترنت

میگنا
  https://www.migna.ir