کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نقش قصه و بازی در تاب‌آوری کودکان بررسی می‌شود

در نشست رونمایی از کتاب پسر اقیانوس:

لیزنا , 19 دی 1402 ساعت 14:43

به گزارش میگنا رسانه تاب آوری و روانشناسی ایران نشست رونمایی کتاب تصویری پسر اقیانوس نوشته‌ی مهدی رجبی در قالب یک کارگاه آموزشی با عنوان استرس، بحران و فقدان در زندگی کودکان برگزار خواهد شد.


 به گزارش میگنا رسانه تاب آوری و روانشناسی ایران کارگاه استرس، بحران و فقدان در زندگی کودکان با تدریس شیما قبا، روانشناس کودک، درباره‌ی این است که وقتی با بحران روبه‌رو شدیم، چگونه درست‌ترین رفتار را در برابر کودکان داشته باشیم.
در مواجهه با بلایای طبیعی، فاجعه‌های اجتماعی، حادثه‌‌های غیرمنتظره و بحران‌های خانوادگی، ممکن است کودکان به حمایت بیشتری نیاز داشته باشند و لازم است بزرگ‌ترها اطلاعات و مهارت لازم برای کنترل استرس خود و پایین آوردن سطح استرس بچه‌ها را بلد باشند و بدانند آن‌ها چگونه احساس اضطراب، اندوه و خشم را تجربه می‌کنند و با چه شیوه‌ای می‌توان کودکان را به برون‌ریزی احساسات ترغیب کرد و به آن‌ها اطمینان داد اوضاع بهتر خواهد شد.
در این کارگاه درباره‌ی فشارهای روانی، سوگ و شیوه‌ی مناسب کنار آمدن با آن و همچنین، نقش قصه و بازی در تاب‌آوری کودکان گفت‌وگو خواهد شد و از کتاب تصویری پسر اقیانوس که مهدی رجبی نوشته و کتاب‌های فندق (واحد کودک نشر افق)  با تصویرگری هاله قربانی در ۳۶ صفحه و با قیمت ۱۴۵۰۰۰ تومان چاپ کرده است، رونمایی می‌شود.
کارگاه استرس، بحران و فقدان در زندگی کودکان روز جمعه ۲۲ دی ماه ۱۴۰۲ از ساعت ۱۳ تا ۱۵ در کتابکده‌ی قصه و افسانه برگزار خواهد شد
بنا بر همین گزارش از میگنا رسانه روانشناسی و تاب آوری ایران در تاب آوری کودکان خود ارزشمندی و عزت نفس بسیار مورد توجه قرار گرفته و دارای اهمیت است بررسی مطالعات نشان داده است ویژگیهایی که تاب آوری فردی را بهبود می­بخشند،معمولا پیامدهای شناخته شده ای از شرایط خاص محیطی هستند و بعید است که در کودکی بروز کند بدون آنکه کودک رابطه ایی حداقل با فردی بزرگسال داشته باشد که با وی احساس عشق و ارزشمندی می­کند.
الگوی حوزه های تاب آوری گرچه به لحاظ نظری یکسری از عوامل را پوشش می­دهد که ممکن است تاب آوری را ارتقا دهند اما ممکن است در پوشش دادن به عوامل حمایتی تاب آوری مبهم و محدود و ناکافی باشند و در تقسیم بندیهای شش گانه قرارگیرند، اما بهتر است که این عوامل را ساختارمند و با وضوح بیشتری بیان کرد طوری که معلمان و کادر مدرسه بتوانند موثرتر باشند. بررسی مطالعات نشان داده است ویژگیهایی که تاب آوری فردی را بهبود می­بخشند،معمولا پیامدهای شناخته شده ای از شرایط خاص محیطی هستند و بعید است که در کودکی بروز کند بدون آنکه کودک رابطه ایی حداقل با فردی بزرگسال داشته باشد که با وی احساس عشق و ارزشمندی می­کند.
 


کد مطلب: 63769

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/63769/نقش-قصه-بازی-تاب-آوری-کودکان-بررسی-می-شود

میگنا
  https://www.migna.ir