کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدارس خودگردان افغانی در تهران به ترویج فرقه وهابیت می‌پرداختند

11 دی 1390 ساعت 16:58



مدیرکل اتباع و مهاجران خارجی استانداری تهران گفت: مدارسی به صورت غیر قانونی و خودگردان در سطح استان تهران توسط افغانی‌های غیرمجاز در زیرزمین‌های خانه‌ها فعالیت می‌کردند و به ترویج فرقه وهابیت می‌پرداختند.

عیسی موسوی نسب در گفت‌وگو با فارس درباره مدارس خودگردان در استان تهران توسط اتباع خارجی غیر مجاز اظهار داشت: اتباع خارجی غیرمجاز افغانی در زیرزمین خانه‌ها به تدریس فرزندان خود بر اساس ضوابط خاص اقدام‌ می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه در تهران شدیداً با مدارس غیرقانونی و زیرزمینی اتباع خارجی غیرمجاز افغانی برخورد می‌شود، گفت: در این مدارس فرزندان اتباع خارجی غیر مجاز و احیاناً مجاز درس می‌خوانند.

موسوی‌نسب با بیان اینکه آمار این مدارس در تهران کمتر از انگشتان دست است تأکید کرد: متاسفانه در این مدارس به وهابیت و گرایش‌های خاص پرداخته می‌شود.

مدیرکل اتباع و مهاجران خارجی استانداری تهران بیان داشت: با عوامل احداث این مدارس برخورد می‌شود. در صورتی که غیر مجاز باشند از کشور طرد و برای افراد مجاز نیز پرونده سازی و در صورت تکرار کارت اقامت آنها باطل می‌شود.

وی با بیان اینکه در این مدارس بهداشت رعایت نمی‌شود گفت: معلم‌های این مدارس از اتباع خارجی افغانی هستند و مدارکی که به این دانش آموزان داده می‌شود از سوی آموزش و پرورش افغانستان مورد تایید است.



کد مطلب: 7709

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/7709/مدارس-خودگردان-افغانی-تهران-ترویج-فرقه-وهابیت-می-پرداختند

میگنا
  https://www.migna.ir