کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یازرلو از آموزش و پرورش رفت/تغییرات در معاونت پرورشی در آستانه دهه‌ فجر

30 دی 1390 ساعت 20:51

زکریا یازرلو از وزارت آموزش و پرورش رفت و معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش در آستانه دهه فجر و انتخابات دچار تغییرات شد.


به گزارش فارس ، بعد از کش و قوس‌های فراوان برای رفتن یا ماندن زکریا یازرلو در معاونت پرورشی و تربیت‌بدنی وزارت آموزش و پرورش، او رفتن را بر ماندن ترجیح داد.

یازرلو نهم بهمن سال گذشته به معاونت پرورشی و تربیت‌بدنی وزارت آموزش و پرورش آمد و در ابتدای کار، با قدرت و همانطور که از او انتظار می‌رفت، در این وزارتخانه قدم گذاشت و در این مدت فعالیت‌هایی را نیز به ثمر رساند.

در اواخر تیرماه امسال، یازرلو گزارشی از ظرفیت‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان در جلسه هیئت دولت ارائه داد
که مورد توجه رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت قرار گرفت.

با توجه به روحیه پژوهشی و تلاش‌های یازرلو، انتظار می‌رفت که معاونت پرورشی در آموزش و پرورش دچار تحول شده و به آنچه از این معاونت انتظار می‌رود، نزدیک شود اما اقدامات انجام شده و نتایج مثبتی که در این راستا حاصل شده بود، تحت‌ الشعاع مسائلی قرار گرفت که در سکوت یازرلو و عدم روند صعودی فعالیت‌ها مشهود بود.

شاید یکی از دلایل این موضوع، بخش تربیت‌بدنی و سلامت باشد که در ظاهر زیر مجموعه معاونت پرورشی و تربیت‌بدنی بود و در عمل به کیومرث هاشمی تعلق داشت بگونه‌ای که یازرلو حاضر به مصاحبه با خبرنگاران در خصوص مسائل تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش نبود.

در هر حال 21 دی ماه امسال پایگاه اطلاع‌رسانی دولت از ایجاد معاونت تربیت‌بدنی در وزارت آموزش و پرورش خبر داد که بر اساس آن، معاون پرورشی و تربیت‌بدنی به دو معاونت پرورشی و معاونت تربیت‌بدنی تقسیم شد.

این تقسیم‌بندی هر چند که تکلیف بخش تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش را مشخص می‌کرد اما به تعبیری جداسازی سلامت جسم از سلامت روح بود.

این روزها که وزارت آموزش و پرورش به روزهای طلایی معاونت پرورشی یعنی دهه فجر و انتخابات مجلس نزدیک می‌شود، رفتن یازرلو که وزنه سنگینی در  آموزش و پرورش از بُعد پژوهشی بود، بسیار حائز اهمیت است و باید وزیر آموزش و پرورش با درایت و هر چه سریع‌تر به فکر سامان دادن این حوزه باشد.


کد مطلب: 8110

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/8110/یازرلو-آموزش-پرورش-رفت-تغییرات-معاونت-پرورشی-آستانه-دهه-فجر

میگنا
  https://www.migna.ir