کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

انتقال دانشگاه شهید عباسپور از وزارت نیرو به وزارت علوم +جزئیات انتقال

25 بهمن 1390 ساعت 10:57


    دانشگاه صنعت آب و برق (شهید عباسپور) از وزارت نیرو منتزع و به وزارت علوم منتقل شد، بر این اساس وزارت علوم باید طی مدت 2 ماه نسبت به تصویب اساسنامه و ساختار تشکیلاتی این دانشگاه اقدام کند.

به گزارش فارس، شورای عالی اداری در یکصد و پنجاه و سومین جلسه خود بنا به پیشنهاد مشترک معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور و وزارتخانه‌های نیرو و علوم، تحقیقات و فناوری، به منظور اجرای مفاد جزء (الف) بند 35 قانون بودجه سال 90 کل کشور تصویب کرد که دانشگاه صنعت آب و برق (شهید عباسپور) با تمامی منابع، تجهیزات، امکانات، اعتبارات، تعهدات و وظایف و نیروی انسانی از وزارت نیرو منتزع و به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منتقل می‌شود.

در ادامه این مصوبه در قالب تبصره‌ای آمده است که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری موظف است طی مدت 2 ماه با همکاری وزارت نیرو نسبت به تصویب اساسنامه و ساختار تشکیلاتی دانشگاه و نیز تعیین ترکیب هیئت امنای جدید دانشگاه، با عضویت وزیر و یکی از معاونین وزارت نیرو اقدام کند.

همچنین تبصره دیگری می‌افزاید که ساختمان‌های دانشگاه صنعت آب و برق (شهید عباسپور) به صورت اجاره 99 ساله در اختیار وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار می‌گیرد.

در بند دوم از مصوبه این جلسه شورای عالی اداری آمده است که پژوهشگاه نیرو به منظور انجام پژوهش‌های صرفاً کاربردی و حاکمیتی در بخش برق وابسته به وزارت نیرو عمل می‌‌کند.

بنا بر تبصره اول مربوط به بند فوق در اجرای مصوبه شماره 141898/ت 47352 د، مورخ 17/8/90 نمایندگان ویژه رئیس جمهور، زمین و ساختمان در اختیار پژوهشگاه نیرو، بابت پرداخت دیون وزارت نیرو از طریق سازو کارهای قانونی به فروش می‌رسد.

تبصره دوم می‌افزاید که وزارت نیرو موظف است طی مدت 6 ماه نسبت به جایابی پژوهشگاه نیرو در مکان مناسب بدون ایجاد بار مالی جدید و تأیید شورای عالی اداری اقدام کند.


بندهای دیگر این مصوبه قانونی در انتزاع دانشگاه شهید عباسپور از وزارت نیرو  و انتقال آن به وزارت علوم به شرح زیر است:

3- مؤسسه تحقیقات آب به منظور انجام پژوهش‌های صرفاً کاربردی و حاکمیتی در بخش آب و فاضلاب وابسته به وزارت نیرو عمل می‌‌کند.

4- به منظور برنامه‌ریزی و مدیریت آموزش‌های مهارتی صنعت آب و برق مؤسسه آموزش عالی علمی کاربردی صنعت آب و برق، با تمامی منابع تجهیزات امکانات اعتبار تعهدات وظایف و نیروی انسانی به محل مؤسسه تحقیقات آب منتقل می‌شود.

تبصره1- این مؤسسه تابع سیاست‌ها، ضوابط و برنامه‌های دانشگاه جامعه علمی، کاربردی و آیین‌نامه نظام آموزش مهارت و فناوری موضوع مصوبه هیئت وزیران خواهند بود.

تبصره 2- ساختمان‌ها و اراضی در اختیار مؤسسه آموزش عالی علمی کاربردی صنعت آب و برق واقع در تهران، از طریق ساز و کارهای قانونی، تحت نظر وزیر نیرو به فروش رسیده و در آمدهای حاصل صرف پرداخت بدهی‌ها و دیون وزارت نیرو می‌شود.

5- به منظور پرداخت دیون و بدهی‌های صنعت آب و برق، وزارت نیرو موظف است بگونه‌ای برنامه‌ریزی کند که طی مدت یک سال مراکز آموزشی و دفاتر وابسته به آنها، واقع در شهرستان‌ها از طریق ساز و کارهای قانونی به فروش برسد.

6- در اجرای مواد 59 و 62 قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده 44 قانون استخدام کشوری، وزارت نیرو مجاز است از ادغام مراکز و دفاتر آموزشی ضمن خدمت کارکنان خود و دستگاه‌های وابسته در یکدیگر، نسبت به حفظ یک مرکز آموزش اقدام کرده، آموزش‌های ضمن خدمت مورد نیاز کارکنان را طراحی و برگزار کند. این مرکز صرفاً مجاز به برگزاری دوره‌های آموزشی مهارتی ضمن خدمت و کوتاه مدت است و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، بودجه و اعتبار مورد نیاز آن را در قالب مفاد ماده 16 قانون مدیریت خدمات کشوری تأمین می‌کند.

تبصره - مراکز آموزش فعلی مجاز به جذب دانشجو نبوده و وزارت نیرو باهمکاری دانشگاه جامع علمی کاربردی به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که با واگذاری مراکز و دفاتر آموزشی صنعت آب و برق، ادامه تحصیل دانشجویان فعلی تا زمان فارغ التحصیلی در مراکز خصوصی دولتی و مرکز موضوع این ماده، تحت نظر مؤسسه آموزش عالی علمی کاربردی صنعت آب و برق انجام شود.

7- وزارت نیرو مجاز است با تأیید کمیته‌ای متشکل از نمایندگان معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به منظور برگزاری آموزش‌های مهارتی تحت نظارت مؤسسه علمی کاربردی صنعت آب و برق، نسبت به ایجاد مراکز مجری آموزش علمی کاربردی در جوار کار با اولویت بخش غیر دولتی و در موارد خاص به صورت دولتی اقدام کند. این مراکز راساً مجاز به پذیرش دانشجو و اعطای مدرک تحصیلی نیستند.

8- مؤسسه تحقیقات و آموزش مدیریت کرج از طریق ساز و کار قانونی منحل و تمامی اراضی، ساختمان‌ها امکانات و تجهیزات در اختیار، تحت نظر وزیر نیرو از طریق ساز و کارهای قانونی موجود به فروش رسیده، در آمدهای حاصل از آن صرف پرداخت بدهی‌ها و دیون وزارت نیروی می‌شود.

تبصره - تسویه دیون ناشی از انحلال، از محل درآمدهای حاصل از فروش اموال مذکور در این ماده پرداخت می‌شود.

9- وزارت نیرو موظف است شرح وظایف، ماموریت‌ها و ساختار سازمانی مؤسسه تحقیقات آب، پژوهشگاه نیرو و مؤسسه آموزش عالی علمی کاربردی صنعت آب و برق، را بر اساس انجام پژوهش‌های صرفاً کاربردی و حاکمیتی و مدیریت آموزش‌های مهارتی طی مدت 2 ماه تهیه و برای تأیید به معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور ارائه دهد.

10- بر اساس وظایف و ماموریت‌های جدید، وزارت نیرو موظف است طی مدت یک ماه پس از تهیه و تصویب اساسنامه مراکز، مؤسسات و پژوهشگاه‌ موضوع این مصوبه نسبت به تهیه و اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذی ربط اقدام کند.

11- اختصاص پست هیئت علمی به مراکز مؤسسات و پژوهشگاه‌ موضوع این مصوبه ممنوع است.

12- کمیته‌ای مرکب از نمایندگان معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهورف معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، وزارت نیرو، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت امور اقتصادی و دارایی تشکیل می‌شود. تا طی مدت 3 ماه نسبت به تعیین تکلیف اموال، دارایی‌ها، اعتبارات، تجهیزات نیروی انسانی تعهدات و نحوه انتقال آنها اتخاذ تصمیم کند.

13- این مصوبه جایگزین مفاد مصوبه شماره 3738/206 مورخ 22/2/90 شورای عالی اداری می‌شود.

14- وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و نیرو مسئول حسن اجرای مصوبه بوده و معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور ضمن نظارت بر نحوه اجرای این مصوبه، گزارش دوه‌ای آن را به شورای عالی اداری ارائه می‌کند.


کد مطلب: 8910

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/8910/انتقال-دانشگاه-شهید-عباسپور-وزارت-نیرو-علوم-جزئیات

میگنا
  https://www.migna.ir