کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قهوه باعث بیماری قلبی و سرطان نمی‌شود

14 اسفند 1390 ساعت 8:44


تحقیقات جدید در آلمان نشان داد که بر خلاف تصور موجود، مصرف قهوه خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن نظیر بیماری قلب یا سرطان را افزایش نمی‌دهد.

به گزارش فارس به نقل از نشریه تغذیه بالینی آمریکا، این تحقیقات از بیش از 40 هزار نفر در طول 10 سال انجام شد و نشان داد که مصرف کنندگان قهوه با افزایش خطر ابتلا به بیماریها نظیر بیماری قلبی یا سرطان مواجه نیستند و کمترین احتمال ابتلای به دیابت نوع دوم را دارند.

این نتایج در حالی به دست آمد که بسیاری از تحقیقات گذشته به نتایج ضد و نقیضی درباره مصرف قهوه رسیده بودند به گونه‌ای که برخی از این تحقیقات از ارتباط مصرف قهوه با افزایش ابتلا به بیماریهای قلبی و سرطانی و سکه مغزی و نظایر آن سخن گفته بودند.

خانم آنا فلوگل، کارشناس ارشد این تحقیقات و متخصص اپیدمیولوژی انستیتوی تحقیقات تغذیه پوستدام روبروکه آلمان گفت: نتایج نشان می‌دهد که مصرف قهوه برای افراد بالغ سالم زیان ندارد و باعث خطر ابتلا به بیماری مزمن خطرناک نمی‌شود.

پژوهشگران در آغاز تحقیقات خود اطلاعات بیش از 42 هزار فرد بالغ سالم را درباره عادت مصرف قهوه و عادتهای غذایی، آموزش و بهداشت جمع آوری کردند.

تیم محققان در طول تحقیقات 9 ساله خود، هر دو یا سه سال یکبار این افراد را زیر نظر گرفتند تا ببینند که آیا دچار هرگونه مشکل سلامتی به ویژه سکته مغزی، حملات قلبی، دیابت یا سرطان شده اند یا خیر.

تیم پژوهشگران دریافتند احتمال ابتلا به هریک از این بیماریها در مصرف کنندگان قهوه و کسانی که قهوه مصرف نمی‌کنند، یکسان است.

این پژوهشگران همچنین دریافتند مصرف کنندگان قهوه نسبت به کسانی که قهوه مصرف نمی‌کنند، کمترین احتمال ابتلا به دیابت نوع دوم را دارند.


کد مطلب: 9430

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/9430/قهوه-باعث-بیماری-قلبی-سرطان-نمی-شود

میگنا
  https://www.migna.ir