کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

زخم معده در افرادی كه تحت تاثیر استرس هستند بیشتر بروز می كند

13 فروردين 1391 ساعت 17:24



كارشناس تغذیه و رژیم درمانی گفت: زخم معده در افرادی كه تحت تاثیر استرس شدید هستند و همچنین استراحت فكری و جسمی كافی دارند بیشتر بروز می كند.

گیتی بهدادی پور در گفت و گو با ایرنا افزود : یكی از دلایل اصلی ابتلا به زخم معده، عفونت ناشی از هلیكوباكتر پیلوری به ویژه در سالمندان است.

وی ادامه داد: زخم معده بر اثر ترشح بیش از حد اسید معده یا ترشح ناكافی موكوس بوجود می آید كه علائمی مانند دل درد 1 تا 3 ساعت بعد از صرف غذا و احساس سوزش و مالش شكم به همراه دارد.

بهدادی پور خاطر نشان كرد : بیمارانی كه دچار زخم معده هستند با خوردن آنتی اسید بهبود می یابند.

كارشناس تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به اینكه بیماری زخم معده در برخی از افراد بیشتر بروز می كند اظهار داشت: سابقه فامیلی، شرایط استرس، مصرف برخی از داروها نظیر كورتیكواستروئیدها و آسپیرین و همچنین استفاده از الكل و سیگار نقش بسیار موثری در ابتلا به زخم معده دارد.

وی استفاده از وعده های مكرر غذایی در حجم كم به جای 3 وعده غذایی پر حجم، پرهیز از نوشیدنی های حاوی كافئین مانند قهوه و چای غلیظ، و شكلات، پرهیز از ادویه جات تند مانند فلفل قرمز و فلفل سیاه و خردل و نیز سیر را در درمان این بیماری مفید دانست.

بهدادی ،خودداری از مصرف نوشابه های گازدار، پرهیز از الكل ،استراحت فكری و جسمی و پرهیز از استرس، نكشیدن سیگار ،محدود كردن مصرف فیبرهای خشن و پرحجم نظیر كلم،حبوبات سفت ،پرهیزاز خوردن آب حین صرف غذا و خودداری از مصرف وعده های غذایی پر چرب را از دیگر نكات بهداشتی و تغذیه ای عنوان كرد.

وی خاطر نشان كرد : مصرف غذاهای آماده ، ساندویچ ، سوسیس، كالباس، غذاهای سرخ كردنی و انواع سس ها می تواند سلامتی افراد را به خطر بیاندازد .



کد مطلب: 9849

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/9849/زخم-معده-افرادی-تحت-تاثیر-استرس-هستند-بیشتر-بروز-می-كند

میگنا
  https://www.migna.ir