کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بیماری‌های غیرواگیر به شدت متاثر از رفتار افراد است

11 خرداد 1391 ساعت 16:07


مسئول آموزش، پایش و ارزشیابی واحد بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: متداول‌ترین شیوه‌ای که دست‌اندرکاران حوزه سلامت برای تغییر رفتارهای غلط جامعه در پیش می‌گیرند، راهکار آموزش بوده و این در حالی است که هر موقعیت ویژه‌ای، استراتژی متفاوتی نیاز دارد.

به گزارش ايسنا، عباس پریانی ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: در کارگاه دو روزه‌ای که در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برگزار شد، مدیران گروه بیماری‌های غیرواگیر با استراتژی‌های گوناگون تغییر رفتار آشنا شده و در کنار روش آموزش، در مورد سایر شیوه‌های موثر در تغییر رفتار آگاهی می‌یابند.

وی ادامه داد: از آنجایی که بیماری‌های غیرواگیر به شدت متاثر از رفتار افراد هستند و شیوه‌های زندگی آن‌ها بر خانواده و جامعه تاثیر دارد، لازم است دست‌اندرکاران حوزه سلامت با راهکارهای تغییر رفتار آشنایی کامل داشته باشند.

پریانی با اشاره به مفاهیم مورد بررسی در این کارگاه افزود: علاوه بر برنامه‌ریزی و نیازسنجی آموزشی، شرکت‌کنندگان نسبت به این مساله آگاهی یافتند که در مواردی مانند داشتن مهارت و وجود موانع، راهکار "بازاریابی اجتماعی" کارایی بهتری خواهد داشت و برای افراد کلیدی نیز بهتر است از روش "حمایت‌طلبی" استفاده شود.

وی اضافه کرد: آشنایی با این روش‌ها، امکان تاثیر غیرمستقیم و در عین حال موثرتری را بر افراد جامعه ایجاد می‌کند که این آگاهی در حوزه بهداشت، سبب ارتقاء سلامت عمومی خواهد شد.

پریانی یادآور شد: امیدواریم کارگاه آموزشی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، بتواند سبب انتقال این مفاهیم به سایر دست‌اندرکاران بخش بیماری‌های غیرواگیر شده و در آینده شاهد تغییر رفتارهای سالم جامعه باشیم.


کد مطلب: 11530

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/11530/بیماری-های-غیرواگیر-شدت-متاثر-رفتار-افراد

میگنا
  https://www.migna.ir