کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یک میلیون و ۲۰۰ هزار شکوفه كلاس اولي فردا مدرسه مي روند

28 شهريور 1391 ساعت 9:49


پدر و مادرها فردا با کلاس ‌اولی‌ها باشند یک میلیون و ۲۰۰ هزار شکوفه كلاس اولي فردا مدرسه مي روند
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال یک میلیون و ۲۰۰ هزار کلاس اولی خواهیم داشت، گفت: به والدین توصیه می‌کنیم که فردا با فرزندان کلاس اولی خود به مدرسه بروند.

فاطمه قربان، معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه فردا مدارس کشور آماده استقبال از دانش‌آموزان کلاس اولی هستند، اظهار داشت: از خانواده‌ها می‌خواهیم که در روز اول مدرسه همراه فرزندانشان به خصوص کلاس اولی‌ها در مدرسه حضور یابند.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان کلاس اولی‌ برای نخستین بار است که وارد مدرسه می‌شوند و دیدن ارتباط خوب خانواده و مسئولان مدرسه، در جذب آنها به فضای مدرسه بسیار مهم است.

قربان با بیان اینکه والدین می‌توانند در روز شکوفه‌ها سر کلاس نیز حضور داشته باشند، افزود: استقبال گرم و پرشور مسئولان مدرسه از دانش‌آموز کلاس اولی باعث می‌شود که وی احساس اعتماد به فضای مدرسه داشته باشد و نگرانی از جدایی خانواده ایجاد نشود.

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا دانش‌آموزان کلاس اولی می‌توانند در روز شکوفه‌ها با اسباب‌بازی به مدرسه بیایند؟» گفت: بهتر دانش‌آموزان بدون اسباب‌بازی به مدرسه بیایند تا در این روز با فضای رسمی مدرسه آشنا شوند.

آمادگی مدارس سراسر کشور برای بازگشایی
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اجرای تحول بنیادین از مهر در مدارس کشور گفت: تمام مدارس آماده بازگشایی هستند.

حمیدرضا حاجی‌بابایی، وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: افرادی طی دو سال گذشته با اجرای طرح‌های تحولی آموزش و پرورش مخالفت می‌کردند چرا که می‌دانستند اگر این طرح‌ها اجرا شود، دیگر بازگشت‌ناپذیر خواهد بود.

وی ادامه داد: شاید دهه‌ها عبور کنیم و دیگر کسی نتواند این اقدامات را تغییر دهد زیرا تلاش شده است بر اساس مطالعات و کارشناسی شده باشد.

* تغییرات گذشته درباره ترمی کردن مدارس زیربنایی نبود

حاجی‌بابایی با اشاره به تغییراتی که در سال 73_72 در نظام آموزش و پرورش ایجاد شد، گفت: آن تغییر، تغییری زیربنایی نبود و به سمت ترمی کردن مدارس و ایجاد پنجره‌های باز حرکت کرد؛ و دیدید که در نهایت نیز ما آخرین میخ‌ها را به این تابوت زدیم و پیش‌دانشگاهی را سالی ـ واحدی کردیم.

وی افزود: آن زمان هم موافق ترمی کردن مدارس نبودیم و عنوان می‌کردیم که این اقدام برای آموزش و پرورش مناسب نیست.

* هیچ مشکلی برای آغاز سال تحصیلی نداریم

وزیر آموزش و پرورش به مخالفت‌هایی که برای اجرایی شدن ساختار جدید آموزش و پرورش وجود داشت، اشاره کرد و بیان داشت: برخی می‌گفتند تغییر ساختار انجام نشود زیرا نمی‌توانید اجرا کنید، اما می‌بینید که با عنایت خداوند و همکاری تمام فرهنگیان، این کار بزرگ تاریخ آموزش و پرورش شکل گرفت.

وی با تأکید بر اینکه هیچ مشکلی برای آغاز سال تحصیلی وجود ندارد، گفت: کتاب‌ها آماده شده و نیروی انسانی و فضا نیز تعریف شده است و هم‌اکنون آماده بازگشایی مدارس هستیم.

حاجی‌بابایی با تشکر از مسئولان آموزش و پرورش، مدیران کل، مدیران مناطق و تمام فرهنگیان اظهار داشت: در این مدت همه همراهانم را خیلی اذیت کردم و از مهر سال گذشته تا کنون بسیار تلاش کردند.


کد مطلب: 14061

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/14061/یک-میلیون-۲۰۰-هزار-شکوفه-كلاس-اولي-فردا-مدرسه-مي-روند

میگنا
  https://www.migna.ir