کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

همه کانون‌های زبان سراسر کشور به داخل مدارس منتقل می‌شوند

22 دی 1391 ساعت 16:11


وزیر آموزش و پرورش از جذب ۲۵هزار دانشجوی جدید در دانشگاه فرهنگیان از طریق کنکور سراسری امسال خبر داد. حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش امروز در حاشیه اختتامیه ششمین همایش نوگلان حسینی به خبرنگاران گفت: تمام کانون‌های زبان به مدارس منتقل می‌شوند. بر اساس سیاست‌های تحولی این وزارتخانه، تمام کانون‌های زبان در سراسر کشور به داخل مدارس منتقل می‌شوند و این مراکز می‌توانند در نوبت بعد از ظهر مدارس فعالیت کنند. کانون‌ها زبان تا کنون موفق عمل کرده است اما شاید خیلی‌ها در کشور ندانند که کانون زبان برای آموزش و پرورش است.

حاجی‌بابایی افزود: در حال حاضر نوع آموزش زبان در مدارس اشکالاتی دارد که باید برطرف شود و از آن طرف کانون زبان موفق است و این در حالیست که هر دو برای آموزش و پرورش هستند؛ به همین دلیل می‌خواهیم بعدازظهر مدارس را طبق برنامه خودمان در سند تحول فعال کنیم لذا 10 هزار مدرسه قرآن ایجاد کردیم؛ می‌خواهیم مسائل ورزشی داشته باشیم و در کنار اینها کانون‌های زبان هم در مدارس فعالیت کنند. وی افزود: کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های تربیتی کشورند که در نظام جمهوری اسلامی فعالیت‌های مفید و موثری در مسیر تعلیم و تربیت انجام می‌دهند.

حاجی‌بابایی با اشاره به اینکه کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور از سازمان‌های فعال زیر مجموعه وزارت آموزش  و پرورش به شمار می‌روند، ادامه داد: توسعه و ارتقای فعالیت‌های تعلیم و تربیت در مدارس به ویژه در حوزه پرورشی در دستور کار مدیران کل آموزش و پرورش کشور قرار گرفته است که برای تحقق این هدف 99 درصد فعالیت های کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور به داخل مدارس منتقل می‌شود.

وی ادامه داد: با انتقال فعالیت‌های کانون‌ها به درون مدارس انواع فعالیت‌های فرهنگی، تربیتی و آموزشی شامل نمایشگاه‌های کتاب، کلاس‌های آموزشی و تقویتی، برنامه‌های فرهنگی، هنری، بخش فیلم و انیمیشن  در داخل مدارس برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: ورود کانون‌های زبان به مدارس باعث می‌شود که نوع کاری که انجام می‌پذیرد، استاندارد ‌شود؛ ضمن اینکه زبان در مدارس از یک موفقیت برتر برخوردار خواهد شد و تقویت می‌شود؛ از سویی تلفیق بین کلاس‌های کانون زبان و نوع آموزش که در مدارس انجام می‌پذیرد، موجب می‌شود خیلی از معایب هم برطرف شود.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: توافقنامه مشترک بین معاونت پرورشی، معاونت متوسطه، معاونت ابتدایی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بسته می‌شود تا کار را دنبال کنند.


کد مطلب: 16146

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/16146/همه-کانون-های-زبان-سراسر-کشور-داخل-مدارس-منتقل-می-شوند

میگنا
  https://www.migna.ir