دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۲۲ دی ۱۳۹۱ / ۱۶:۱۱
کد مطلب: 16146
۰
۱

همه کانون‌های زبان سراسر کشور به داخل مدارس منتقل می‌شوند

وزیر آموزش و پرورش از جذب ۲۵هزار دانشجوی جدید در دانشگاه فرهنگیان از طریق کنکور سراسری امسال خبر داد. حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش امروز در حاشیه اختتامیه ششمین همایش نوگلان حسینی به خبرنگاران گفت: تمام کانون‌های زبان به مدارس منتقل می‌شوند. بر اساس سیاست‌های تحولی این وزارتخانه، تمام کانون‌های زبان در سراسر کشور به داخل مدارس منتقل می‌شوند و این مراکز می‌توانند در نوبت بعد از ظهر مدارس فعالیت کنند. کانون‌ها زبان تا کنون موفق عمل کرده است اما شاید خیلی‌ها در کشور ندانند که کانون زبان برای آموزش و پرورش است.

حاجی‌بابایی افزود: در حال حاضر نوع آموزش زبان در مدارس اشکالاتی دارد که باید برطرف شود و از آن طرف کانون زبان موفق است و این در حالیست که هر دو برای آموزش و پرورش هستند؛ به همین دلیل می‌خواهیم بعدازظهر مدارس را طبق برنامه خودمان در سند تحول فعال کنیم لذا 10 هزار مدرسه قرآن ایجاد کردیم؛ می‌خواهیم مسائل ورزشی داشته باشیم و در کنار اینها کانون‌های زبان هم در مدارس فعالیت کنند. وی افزود: کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های تربیتی کشورند که در نظام جمهوری اسلامی فعالیت‌های مفید و موثری در مسیر تعلیم و تربیت انجام می‌دهند.

حاجی‌بابایی با اشاره به اینکه کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور از سازمان‌های فعال زیر مجموعه وزارت آموزش  و پرورش به شمار می‌روند، ادامه داد: توسعه و ارتقای فعالیت‌های تعلیم و تربیت در مدارس به ویژه در حوزه پرورشی در دستور کار مدیران کل آموزش و پرورش کشور قرار گرفته است که برای تحقق این هدف 99 درصد فعالیت های کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور به داخل مدارس منتقل می‌شود.

وی ادامه داد: با انتقال فعالیت‌های کانون‌ها به درون مدارس انواع فعالیت‌های فرهنگی، تربیتی و آموزشی شامل نمایشگاه‌های کتاب، کلاس‌های آموزشی و تقویتی، برنامه‌های فرهنگی، هنری، بخش فیلم و انیمیشن  در داخل مدارس برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: ورود کانون‌های زبان به مدارس باعث می‌شود که نوع کاری که انجام می‌پذیرد، استاندارد ‌شود؛ ضمن اینکه زبان در مدارس از یک موفقیت برتر برخوردار خواهد شد و تقویت می‌شود؛ از سویی تلفیق بین کلاس‌های کانون زبان و نوع آموزش که در مدارس انجام می‌پذیرد، موجب می‌شود خیلی از معایب هم برطرف شود.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: توافقنامه مشترک بین معاونت پرورشی، معاونت متوسطه، معاونت ابتدایی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بسته می‌شود تا کار را دنبال کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

کاره شیکیه.واسه ما که نبودحداقل واسه جدیداباشه.البته اگه تغییرنکنه اخه اموزش پرورش نکه اصلانظرشون عوض نمیشه واسه این
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
قلب فقط کارش خونرسانی نیست؛ رزق و روزیتون رو هم میرسونه! خوش قلب باشید