جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۳
کد مطلب: 64208
۴
اردوی آموزشی یک سنت قدیمی مدارس موفق دنیاست و امتحان خود را پس داده است

اردوی مدرسه چیست و چگونه توصیف میشود ؟

اردوهای دانش آموزی منجر به موفقیت تحصیلی بیشتر دانش آموزان می‌شود
اردوی مدرسه چیست و چگونه توصیف میشود ؟
اردوهای تفریحی مدارس در جنبه های مختلف از جمله عملکرد تحصیلی، مهارت های اجتماعی، عزت نفس، استقلال و رشد فردی و همچنین توسعه تاب آوری جسمانی تاثیر بسزایی بر دانش آموزان دارد. این اردوها محیط منحصر به فردی را فراهم می کند که در آن دانش آموزان می توانند مهارت های جدید را بیاموزند و توسعه دهند، انگیزه تحصیلی و مشارکت خود را بهبود بخشند و روابط قوی تری با همسالان و معلمان خود ایجاد کنند.
اردوی مدرسه شکلی از آموزش و در حقیقت یک سفر میدانی به مکانی با اهمیت از نظر طبیعی یا گردشگری است.
اکرم نصیری روانشناس تربیتی و مدیرمجتمع آموزشی نردبان زندگی در ادامه اضافه میکند اردوی آموزشی یک سنت قدیمی مدارس موفق دنیاست و امتحان خود را پس داده است این سنت قدیمی به دانش آموزان فرصتی منحصر به فرد برای یادگیری خارج از کلاس درس ، توسعه مهارت های اجتماعی و کشف دنیای اطراف خود را ارائه می دهد.
اردوهای مدرسه تجربیات ارزشمندی را بوجود می آورند که به دانش آموزان کمک می کند تا از فناوری و قیل و قال مدرسه فاصله گرفته ، مهارت های اجتماعی را از طریق کار گروهی و ارتباطات توسعه دهند و روابط پایداری با همسالان خود ایجاد کنند( سوسا و همکاران ، 2022).
این اردوها همچنین به دانش آموزان این فرصت را می دهد که خود را به چالش بکشند، ریسک های کنترل شده را بپذیرند و مهارت های تصمیم گیری را درمحیط  های جدید و ناآشنا را توسعه دهند. به طور کلی، اردوهای مدرسه نقش مهمی در افزایش تجارب یادگیری دانش آموزان، رشد اجتماعی و آمادگی برای تجارب زندگی آینده دارند(ایچلپول ، 2108).
به گزارش میگنا رسانه روانشناسی و سلامت روان ایران تحقیقات نشان می‌دهد که دانش‌آموزانی که در اردوهای تفریحی شرکت می‌کنند، به‌ویژه آن‌هایی که از طبقه اقتصادی-اجتماعی پایین تری هستند، انگیزه تحصیلی، مشارکت و پیشرفت بهتری را نشان می‌دهند.
تجربه اردو به دانش آموزان کمک می کند تا به مهارتهای اجتماعی بیشترری دسترسی پیدا کنند اعتماد بنفس بیشتری داشته باشند و مستقل تر شوند که همه اینها به نوبه خود بر عملکرد تحصیلی آنها تأثیر مثبت می گذارد.
اغلب اردوهای دانش آموزی موجب میشود که دانش آموزان ارتباط بهتری با مدرسه برقرار کنند شادی و  هیجان بیشتری را تجربه کنند و به احتمال زیاد در کلاس های درس هم با جدیت و تلاش بیشتری فعالیت داشته باشند مطالعات نشان داده است که اردوهای دانش آموزی منجر به موفقیت تحصیلی بیشتر دانش آموزان می‌شود (گوپتا ، 20121).

اردوهای تفریحی بستری را برای دانش‌آموزان فراهم می‌کند تا در یک محیط امن و دوستانه به رقابت های ورزشی و بازی بپردازند و رقابت سالم را تجربه کنند، این به تاب آوری و توانمندی ایشان هم کمک میکند . بازی و مسابقه و فعالیت های چالش برانگیز فرصت رشد و توسعه شبکه عصبی و مغز دانش آموزان را تدارک میبیند زیرا مغز در هنگام درگیر شدن در کارهای دشوار و چالشی بیشتر رشد می‌کند.

علاوه بر این، اردوهای تفریحی فرصت هایی را برای دانش آموزان فراهم می کند تا با معلمان و والدین خود تعامل و همکاری بیشتری داشته باشند که منجر به نتایج مثبت در یادگیری و رشد دانش آموزان می شود.
تجربه اردو به دانش آموزان اجازه می دهد تا چهره متفاوتی و صمیمانه تری از والدین و معلمان خود را پیداکنند که به نوبه خوبه میتواند منابعی جدید برای علاقه به فعالیتهای مدرسه ای آنها فراهم آورد کما اینکه مطالعات نشان داده است دانش آموزانی که بیشتر در اردوهای مدرسه شرکت داشته اند در مهارتهای نوشتاری نمرات بهتری بدست آورده اند (ماگاندا، 2016).

 اکرم نصیری روانشناس تربیتی و مدیر مجتمع آموزشی نردبان زندگی در جمع بندی و خاتمه این مطلب آورده است که اردوهای تفریحی مدارس تأثیر بسزایی بر عملکرد تحصیلی، مهارت های اجتماعی، عزت نفس، استقلال و رشد فردی دانش آموزان دارد.
این اردوها محیط منحصر به فردی را فراهم می کند که در آن دانش آموزان می توانند مهارت های جدید را بیاموزند و توسعه دهند، انگیزه تحصیلی و مشارکت خود را بهبود بخشند و روابط قوی تری با همسالان و معلمان خود ایجاد کنند.
اردوهای تفریحی با ارائه بستری برای مبارزه دانش‌آموزان در محیطی امن و حمایت‌گر، به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا تاب آوری و انعطاف خود را توسعه داده و رشد اجتماعی و بهتری را تجربه کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
از آدمهای حسود؛ متنفر نباشید، دلیل حسادت آنها این است که فکر می کنند شما از آنها بهتر هستید... پائولو کوئلیو