جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ / ۲۲:۴۶
کد مطلب: 64288
۳

تحصیل در خانه یا مدرسه در منزل چیست و چگونه توصیف میشود ؟

اکرم نصیری مدیر مجتمع آ»وزشی نردبان زندگی
تحصیل در خانه یا مدرسه در منزل چیست و چگونه توصیف میشود ؟
تحصیل خانگی یا مدرسه در خانه که به عنوان آموزش خانگی نیز شناخته می شود، یک مدل آموزشی است که در آن والدین یا سرپرستان قانونی به جای ثبت نام در مدرسه سنتی، مسئولیت آموزش فرزندان خود را در خانه بر عهده می گیرند. در بسیاری از کشورها، از جمله نیوزلند، بریتانیا، و ایالات متحده، تحصیل در خانه یک گزینه قانونی برای والدین است.آموزش در خانه، آموزش از راه دور نیست

والدین برای تحصیل فرزندانشان در خانه معمولاً نیاز به تأیید یا معافیت از سازمان آموزش و پرورش محل زندگی دارند. این اغلب شامل ارسال درخواستی است که رویکرد آموزشی پیشنهادی، برنامه درسی و برنامه‌هایی را برای اندازه‌گیری پیشرفت نشان می‌دهد. معمولاً کودکانی که در خانه تحصیل می کنند ملزم به پیروی از برنامه درسی مصوب کشور خود نیستند، اما والدین باید نشان دهند که فرزندشان حداقل به اندازه یک مدرسه واقعی، آموزش منظم و جامعی دریافت خواهد کرد

آموزش در خانه امکان یک رویکرد بسیار شخصی،منعطف و تاب آور را برای آموزش فراهم می کند. والدین می توانند برنامه درسی و روش های آموزشی را با نیازها، علایق و سبک یادگیری فردی فرزندشان تنظیم کنند.
این می تواند شامل ترکیب موضوعات، تدریس خصوصی فردی و اجازه دادن به کودکان برای پیشرفت با سرعت خود باشد.
کودکانی که در خانه تحصیل می‌کنند ممکن است در برخی کلاس‌های مدارس سنتی شرکت کنند یا با افزایش سن در دوره‌های  دیگری در موسسات تحت امر آموزش و پرورش ثبت نام کنند.

در حالی که تحصیل در خانه به والدین استقلال قابل توجهی می دهد، مسئولیت هایی نیز به همراه دارد. والدین باید مرتباً به مقامات آموزش و پرورش گزارش دهند، پیشرفت تحصیلی فرزند خود را نشان دهند و اطمینان حاصل کنند که از روند تحصیل و میزان یادگیری فرزند خود اطمینان و رضایت دارند  این موضوع به ویژه برای کسانی که نیازهای آموزشی ویژه دارند

اکرم نصیری روانشناس تربیتی و مدیر آموزش مجتمع نردبان در خاتمه این مطلب آورده است آموزش در خانه در بسیاری از کشورها یک روش آموزشی شناخته شده و مقبول است که به والدین اجازه می دهد تا نقش فعالی در یادگیری و رشد فرزندان خود داشته باشند. با این حال، این نیاز به برنامه ریزی دقیق، تعهد و انطباق با مقررات مربوطه دارد.

اگرچه تحصیل در خانه میتواند برای بسیاری از دانش آموزان و خانواده گزینه بسیار مناسبی باشد اما باید در نظر باشیم مدرسه در روند جامعه پذیری و رشد اجتماعی کودکان نقش اصلی را برعهده دارد  اجتماعی شدن یک جنبه حیاتی از رشد کودک است در حالی که آموزش در خانه می تواند آموزشی اختصاصی را ارائه دهد و موجب تحکیم والدین با فرزندان باشد اما بایستی در نظر داشته باشیم که برای اجتماعی شدن کودکان فعالیت های از قبیل ورزشهای گروهی یا شرکت در فعالیت های داوطلبانه مخصوصا با گروه همسال را مد نظر داشته باشیم .
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۷ شبهه غیرواقعی درباره تعطیلی پنجشنبه ها و پاسخ صحیح به آن
سوگ بعد از سقط و غمی‌ بی‌پایان
نقش تمایز یافتگی در رضایت زناشویی
مشکلات بلوغ در پسران
پرتناقض‌ترین سن کودک کدام است؟
تاثیر مخرب تجربه آزار در دوران کودکی بر سلامت روان
اینفلوئنسرهای نوجوان چگونه بر کودکان تاثیر روانی می گذارند؟
بعضی دفترخانه‌ها با دریافت پول بیشتر،صیغه عقد را برای پسر معتاد جاری می‌کنند!
چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
صعود به اورست 13 روز به طول مي انجامد، اما سقوط از آن فقط « 8 ثانيه ». ساختن روابط مدتها به طول مي انجامد اما از بين رفتن آن فقط در چند ثانيه!