کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دانشگاه تهران میزبان آیین روز درختکاری

12 اسفند 1392 ساعت 23:20

آیین روزدرختکاری به مناسبت 15 اسفند با هدف ترویج فرهنگ صیانت از محیط زیست ، در دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران برگزار می شود.


در این برنامه که برای نخستین بار با رویکردی فرهنگی - دانشجویی به موضوع درختکاری و اهمیت آن می پردازد ، اساتید ، پژوهشگران و دانشجویان حوزه محیط زیست حضور خواهند داشت و نهال رایگان نیز توزیع خواهد شد.
فرزاد قاسم زاده مدیر فرهنگی هنری منطقه 9 شهرداری با اشاره به ضرورت تعامل نهادهای فرهنگی و علمی برای آسیب شناسی مسایل زیست محیطی و ترویج فرهنگ حفاظت محیط زیست اظهار داشت : برگزار کردن آیین روز درختکاری نقطه سرآغاز یک دستگاه فرهنگی هنری با دانشگاه تهران به عنوان مجموعه ای علمی و پژوهشی است و امیدواریم این حرکت نقطه عطفی برای تعامل بیشتر فعالان عرصه فرهنگ با جامعه دانشگاهی باشد.
عبدالرضا کرباسی رییس دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران نیز با اشاره به نقش دانشگاهیان و به ویژه دانشجویان رشته های محیط زیست در فرهنگ¬سازی و ایجاد معرفت زیست محیطی در جامعه اظهار داشت : موضوع محیط زیست و چالش های فراروی آن امروزه به یکی از مهم ترین معضلات کشور و به ویژه کلانشهر ها تبدیل شده است و رفع معضلاتی مانند آلودگی هوا و تخریب محیط زیست بیش از هر چیز به فرهنگ سازی و کار پژوهشی نیاز دارد و این مهم نیز جز در سایه تعامل دستگاه-های فرهنگی و علمی میسر نخواهد شد. وی با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ بازیافت در جامعه افزود : هر تن کاغذ بازیافتی حدود 17 اصله درخت را نجات می دهد و هر اصله درخت 16 بسته 500 تایی یا 8300 برگ A4تولید می کند. با استفاده بهینه از کاغذ، می توان میلیون ها اصله درخت را نجات داد.

کرباسی اظهار داشت : در حال حاضر میزان CO2 به PPM 400 رسیده است و پیش بینی ها نشان می دهد میزان آن در انتهای قرن حاضر به PPM 800 برسد ، و این درحالی است که میزان PPM 500 آستانه فروپاشی اکوسیستم های طبیعی و حیات است ، از این رو پیش بینی می شود این اتفاق در سال 2030 رخ دهد ، بنابراین برای حل این معضل دو راهکار داریم ؛ کاهش هر چه بیشتر میزان تولید CO2 و ترسیب مقدار کربن موجود در هوا . در ترسیب کربن درختکاری، اقدامی تعیین کننده به شمار می آید و باید از درختان سریع الرشد و با قابلیت ترسیب بالای کربن استفاده شود.


کد مطلب: 22770

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/22770/دانشگاه-تهران-میزبان-آیین-روز-درختکاری

میگنا
  https://www.migna.ir