دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ / ۲۳:۲۰
کد مطلب: 22770
۱

دانشگاه تهران میزبان آیین روز درختکاری

دانشگاه تهران میزبان آیین روز درختکاری
در این برنامه که برای نخستین بار با رویکردی فرهنگی - دانشجویی به موضوع درختکاری و اهمیت آن می پردازد ، اساتید ، پژوهشگران و دانشجویان حوزه محیط زیست حضور خواهند داشت و نهال رایگان نیز توزیع خواهد شد.
فرزاد قاسم زاده مدیر فرهنگی هنری منطقه 9 شهرداری با اشاره به ضرورت تعامل نهادهای فرهنگی و علمی برای آسیب شناسی مسایل زیست محیطی و ترویج فرهنگ حفاظت محیط زیست اظهار داشت : برگزار کردن آیین روز درختکاری نقطه سرآغاز یک دستگاه فرهنگی هنری با دانشگاه تهران به عنوان مجموعه ای علمی و پژوهشی است و امیدواریم این حرکت نقطه عطفی برای تعامل بیشتر فعالان عرصه فرهنگ با جامعه دانشگاهی باشد.
عبدالرضا کرباسی رییس دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران نیز با اشاره به نقش دانشگاهیان و به ویژه دانشجویان رشته های محیط زیست در فرهنگ¬سازی و ایجاد معرفت زیست محیطی در جامعه اظهار داشت : موضوع محیط زیست و چالش های فراروی آن امروزه به یکی از مهم ترین معضلات کشور و به ویژه کلانشهر ها تبدیل شده است و رفع معضلاتی مانند آلودگی هوا و تخریب محیط زیست بیش از هر چیز به فرهنگ سازی و کار پژوهشی نیاز دارد و این مهم نیز جز در سایه تعامل دستگاه-های فرهنگی و علمی میسر نخواهد شد. وی با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ بازیافت در جامعه افزود : هر تن کاغذ بازیافتی حدود 17 اصله درخت را نجات می دهد و هر اصله درخت 16 بسته 500 تایی یا 8300 برگ A4تولید می کند. با استفاده بهینه از کاغذ، می توان میلیون ها اصله درخت را نجات داد.

کرباسی اظهار داشت : در حال حاضر میزان CO2 به PPM 400 رسیده است و پیش بینی ها نشان می دهد میزان آن در انتهای قرن حاضر به PPM 800 برسد ، و این درحالی است که میزان PPM 500 آستانه فروپاشی اکوسیستم های طبیعی و حیات است ، از این رو پیش بینی می شود این اتفاق در سال 2030 رخ دهد ، بنابراین برای حل این معضل دو راهکار داریم ؛ کاهش هر چه بیشتر میزان تولید CO2 و ترسیب مقدار کربن موجود در هوا . در ترسیب کربن درختکاری، اقدامی تعیین کننده به شمار می آید و باید از درختان سریع الرشد و با قابلیت ترسیب بالای کربن استفاده شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
چرا همیشه بدنبال این هستیم که بدانیم چرا گل خار دارد؟ بیایید گاهی بدنبال آن باشیم که بدانیم چرا خار گل دارد؟