کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برای جلوگیری از "پرخوری استرسی"، با آب سرد وضو بگیرید

7 خرداد 1393 ساعت 11:09

پرخوری استرسی در اثر استرس در فرد ایجاد می‌شود واو را دچار پرخوری می‌کند و می‌تواند موجب چاقی، افسردگی و مشکلات گوارشی گردد.


به گزارش ميگنا، حمید عبدی متخصص تغذیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: بعضی از افراد که تحت تاثیر استرس قرار می‌گیرند دچار پرخوری می‌شوند به این بیماری اصطلاحاً بولیمیا یا پرخوری استرسی گفته می‌شود که موجب برهم خوردن رژیم غذایی افراد و در‌‌نهایت چاقی می‌شود.

وی افزود: به دلیل اینکه پرخوری استرسی معمولاً با گرسنگی همراه نیست، وعده‌های غذایی اشخاص را تحت تاثیر خود قرار می‌دهند و سبب افسردگی آنها می‌گردند.

عبدی تصریح کرد: این نوع پرخوری می‌تواند موجب مشکلات گوارشی شود و بهترین حالت برای رفع این مشکل این است که افراد در هنگام بروز استرس از موادغذایی که کم کالری می‌باشند، استفاده نمایند.
این متخصص در پایان خاطرنشان کرد: همچنین در زمان بروز این مشکل بهتر است فرد با آب سرد وضو بگیرد زیرا آب خنک هم استرس را از بین می‌برد و هم می‌تواند اثر معنوی در شخص ایجاد کند، کاهش استرس هم در کنترل پرخوری استرس موثر می‌باشد اما درمان‌های دارویی به هیچ وجه برای رفع این مسئله توصیه نمی‌شود.


کد مطلب: 25032

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/25032/جلوگیری-پرخوری-استرسی-آب-سرد-وضو-بگیرید

میگنا
  https://www.migna.ir