کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خطر قطع داروهای بیمار مبتلا به اسکیزوفرنی چیست؟

17 مهر 1393 ساعت 18:30

افراد مبتلا به اسکیزوفرنی برخی اوقات مصرف داروهای خود را به دلیل برخی عوارض جانبی یا درک ضعیف از بیماری خود کنار می گذارند. این کار خطر بازگشت علائم جدی بیماری را افزایش می دهد. روان درمانی منظم می تواند به افراد مبتلا به اسکیزوفرنی کمک کند تا به مصرف داروهای خود ادامه داده و از بازگشت بیماری یا نیاز به بستری آنان در بیمارستان پیشگیری کند.


افراد مبتلا به این بیماری اغلب در یافتن شغل یا حفظ آن با دشواری مواجه می شوند. بخشی از آن به این دلیل است که اسکیزوفرنی موجب اختلال در تفکر عادی ، تمرکز و ایجاد ارتباط با دیگران می شود.
همچنین می تواند ناشی از این حقیقت باشد که علائم این بیماری در جوانی آغاز شده و می تواند با تحصیلات و آموزش شغلی تداخل داشته باشد.

زنان مبتلا به اسکیزوفرنی در صورتی که قصد باردار شدن دارند، باید با پزشک خود این قضیه را در میان بگذارند. داروهای مورد استفاده اسکیزوفرنی به ویژه اگر در سه ماهه اول بارداری مصرف شوند می توانند خطر نقص های مادرزادی را در نوزاد افزایش دهند.

برخی از این داروها دارای خطرهای کمتری هستند بنابراین پزشک می تواند قبل از باردار شدن بیمار مبتلا به اسکیزوفرنی داروهای جایگزین زا توصیه کند.
متقاعد کردن بیمار مبتلا برای کمک گرفتن از دیگران می تواند کار دشواری باشد. درمان اغلب هنگامی آغاز می شود که فرد پس از دچار شدن به یک مشکل روانی در بیمارستان بستری شود.
خانواده می توانند با انجام موارد زیر وضعیت بیماری را تثبیت کنند.
تشویق فرد مبتلا به اسکیزوفرنی به پایبندی به مصرف دارو تشویق به پایبندی بیمار به قرار ملاقات با پزشک خود برای ویزیت و پیگیری حمایت از بیمار و احترام به او.


کد مطلب: 27241

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/27241/خطر-قطع-داروهای-بیمار-مبتلا-اسکیزوفرنی-چیست

میگنا
  https://www.migna.ir