کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مطرح کرد

لزوم تشخیص زودهنگام اختلال گفتاری در کودکان

14 دی 1393 ساعت 17:54

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: مشکل گفتاری در کودکان، نوعی اختلال مغزی است که اگر زود تشخیص داده شده و به موقع درمان انجام شود، بهبودی حاصل خواهد شد.


به گزارش فارس، سیدحسن تنکابنی اظهار داشت: این بیماری چون معمولا با تشنج‌های صرعی همراه است، در تقسیم‌بندی تشنج‌ها و صرع‌ها قرار می‌گیرد.

وی با تاکید براینکه، تظاهر اختصاصی این بیماری، بروز مشکل در گفتار کودک است، ادامه داد: علت دقیق و مشخصی برای بروز این بیماری پیدا نشده اما، عوامل ژنتیکی و محیطی در بروز این مشکل، موثر هستند. عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهارداشت: والدین با مشاهده مشکل گفتاری فرزند خود، حتما آن را جدی گرفته و کودک را نزد پزشک ببرند چون پزشک می‌تواند با گرفتن شرح حال، معاینه بالینی و مسلما دریافت نوار مغزی درصورت نیاز، این بیماری را تشخیص دهد.

وی تاکید کرد: این بیماری، مانند انواع صرع، همزمان با تشنج صرعی مانند حرکات دست، چشم و سر، همراه است اما بروز مشکل گفتاری، از تظاهرات اختصاصی آن است که اگر به موقع و زود تشخیص داده و درمان آغاز شود، بیمار به درمان، پاسخ داده و بهبود پیدا می‌کند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار داشت: همایش علوم عصب-تکاملی مانند دیگر همایش‌ها، تک رشته‌ای نیست به همین دلیل دارای طیف وسیع شرکت‌کنندگان از گروههای مختلف علوم پزشکی در حوزه‌های تشخیصی، درمانی و توانبخشی است. وی افزود: شرکت‌کنندگان این همایش شامل متخصصان داخلی مغزو اعصاب (نورولوژی)، متخصصان کودکان، روانشناسان، روانپزشکان کودک و نوجوان، گفتاردرمانگران و بسیاری از درمانگرانی که در ارتباط با اختلالات تکاملی، کار می‌کنند، هستند.

تنکابنی تاکید کرد: برگزاری این همایش باعث خواهد شد که ارتباط متخصصان تمامی گروههای پزشکی در حوزه‌های تشخیصی، درمانی و توانبخشی، با یکدیگر بیشتر شده و تبادل نظر و تمرکز آنان بر روی بیماریهای مرتبط با تخصص شان، به رشد و ارتقای سلامت کودکان کمک کند.

همایش «اختلالات عصبی – تکاملی» با حضور از روانپزشکان، روانشناسان، متخصصان مغز و اعصاب، متخصصان کودکان، متخصصان علوم اعصاب، متخصصان توانبخشی و ... از سراسر کشور 17 و 18 دی سال جاری در سالن اجتماعات شهید احمدی روشن دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار می‌شود.


کد مطلب: 28529

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/28529/لزوم-تشخیص-زودهنگام-اختلال-گفتاری-کودکان

میگنا
  https://www.migna.ir