کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جزییات منشور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان تشریح شد

22 تير 1394 ساعت 23:51

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه منشور فرهنگی و اجتماعی این دانشگاه تبیین شده است، گفت: در این منشور بر تقویت هویت انسانی، اسلامی، انقلابی و ایرانی دانشجو معلمان تاکید ویژه ای شده است.


حجت الاسلام علیرضا صادق زاده، معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه فرهنگیان در گفتگو با خبرگزاری شبستان از تدوین منشور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان خبر داد و گفت: توجه متوازن با مولفه های معنویت، عقلانیت، عدالت و آزاداندیشی در برنامه های فرهنگی و اجتماعی، ایجاد یکپارچگی و انسجام درونی همه تدابیر و برنامه های فرهنگی و اجتماعی، توجه به ملاحظات ارزشی و فرهنگی، حمایت از آزاداندیشی و مواجهه انتقادی خردورزانه از راهبردهای این منشور است.

وی افزود: در این منشور از تقویت هویت انسانی، اسلامی، انقلابی و ایرانی دانشجو معلمان ضمن توجه به هویت بومی، مذهبی و جنسیتی شان تاکید شده است.
حجت الاسلام صادق زاده تصریح کرد: طبق این منشور فعالیت های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان به شکل هدفمند، سامان یافته و هماهنگ با عناصر برنامه های آموزشی و درسی معطوف به کسب انواع شایستگی های معلمان گسترش می یابد.

وی اظهار کرد: توجه ویژه ای به فرصت های تعطیلات تابستانی در اوقات فراغت در طول سال و استفاده بهینه از این ظرفیت به عنوان ضعف زمانی برنامه های فرهنگی و اجتماعی شده است.

وی با اشاره به یکی از فعالیت های تابستانی تصریح کرد: یکی از برنامه های ما برگزاری اردوهای ایران شناسی و ایران گردی است که یکی از نیازهای هویتی را پاسخگو می شود.

حجت الاسلام صادق زاده ادامه داد: کشور به دلیل تنوع بومی جغرافیای و وحدت ملی نظام آموزشی و تربیتی باید کاری کند که دانشجو معلمان با خرده فرهنگ ها آشنا شوند و ضمن داشتن ارتباط عاطفی و اجتماعی وحدت ملی تقویت یابد.

وی بیان کرد: برای اردوهای ایران گردی و ایران شناسی با سازمان میراث فرهنگی همکاری داشته ایم که آنان هم استقبال زیادی از این موضوع کرده اند و معرفی استان ها بر عهده خود دانشجو معلمان است.

وی همچنین از برگزاری اردوهای راهیان نور با شروع سال تحصیلی خبر داد و گفت: دانشجو معلمان به همراه دانش آموزان در سال تحصیلی جدید برای آشنایی بیشتر با فضای دانش آموزی به اردوهای مناطق عملیاتی اعزام می شوند.


کد مطلب: 32039

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/32039/جزییات-منشور-فرهنگی-اجتماعی-دانشگاه-فرهنگیان-تشریح

میگنا
  https://www.migna.ir