کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اثر بخشي آموزش بر درآمد كارمندان

12 خرداد 1390 ساعت 18:07


فراهم‌سازی آموزش در هر کشور از عوامل اصلی و تعیین کننده در ترکیب و رشد واردات و صادرات آن کشورها است، همچنین آموزش ، قابلیت و استعدادهای سیستماتیک برای تکنولوژی‌های خارجی تأثیرگذار و یا ترکیبات سازنده با اهمیت برای همه مراودات خارجی اعم ازاخذ وام های خارجی و ... را تعیین می‌کند.
به طور مثال سلامت ، بهداشت، تغذیه،آموزش‌های ابتدایی، راهنمایی و متوسطه بهره وری کارگران را بالا می‌برد .درشهر و روستا ، تحصیلات راهنمایی برای برخی مشاغل ،ایجاد تسهیلات برای یادگیری مهارت‌ها و توانایی های مدیریت ها شامل تحصیلات متوسطه و عالی دانشگاهی یا توسعه انجمن‌های صنفی یا دولتی همه به طور ذاتی و اساسی برای رشد اقتصادی مناسب است.
مدارک و شواهد در هر دو سطح کوچک و بزرگ این نوع ارتباط را بیشتر روشن می‌کند. در سطح کوچک مطالعات متعدد نشان مي‌دهد که افزایش درآمد و حقوق با اضافه شدن سال‌های آموزش بستگی دارد. حال خود همین سال‌های آموزش با متغیرهایی از جمله تحصیلات ابتدایی، متوسطه و بالاخره تحصیلات عالی و دانشگاهی و یا آموزش‌های ضمن خدمت بستگی خواهد داشت.
مثلاً در بخش کشاورزی ، تأثیرات مثبت آموزش بر روی بهره‌وری در میان کشاورزان، استفاده های علمی از تکنولوژی‌های مدرن و نیاز به آموزش و مهارت‌های بسیار دارند ، به طوری که سطح توقع از کسانی که از دستگاه‌ها و روش‌های قدیمی استفاده می‌کنند ،کمتر است. به طور مثال در تایلند،کشاورزان با 4 سال یا کمی بیشتر توانستند از دستگاه‌های جدید وارداتی برای کاربرد کود شیمیایی استفاده بهینه ببرند و به تولید محصول بهتر کمک کنند و یا در کشوری مانند نپال با اتمام یک دوره 7ساله یا بیشتر از 7سال یا کلاس‌های آموزشی بهره‌وری توانسته در گندم بالغ بر یک چهارم بیش از اندازه معمول و در برنج بالغ بر 13 درصد رشد داشته باشد.
آموزش همچنین سهم عمده‌ای در توانایی ها و قابلیت های استفاده از تکنولوژی‌های مدرن و تغییر و تحولات تکنیکی در صنعت را دارد. تحلیل‌گران آمار با استناد به صنایع مکانیکی و پوشاک فقط به یک نمونه اشاره کرده‌اند که نشان‌مي دهد مهارت و سطوح آموزشی کارگران و کارفرمایان به طور روشنی بستگی به نرخ تغییرات و تحولات تکنیکی و کمپانی و یا کارخانه دارد. البته آموزش به تنهایی نمی‌تواند اقتصاد را دگرگون کند ،اما مي‌تواند تأثير سرنوشت‌ساز بر کیفیت اقتصاد و سرمایه‌های اقتصادی بگذارد. کمیت و کیفیت سرمایه ، داخلی و خارجی بودن آن، فضای سیاسی حاکم بر جوامع و دیگر عوامل مهم و پراهمیت ازعملکرد و برنامه‌های اقتصادی همه و همه بر اقتصاد جوامع تأثیرگذار است.   ایران 12/3/90


کد مطلب: 3326

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/3326/اثر-بخشي-آموزش-درآمد-كارمندان

میگنا
  https://www.migna.ir