پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۰ / ۱۸:۰۷
کد مطلب: 3326
۰

اثر بخشي آموزش بر درآمد كارمندان

فراهم‌سازی آموزش در هر کشور از عوامل اصلی و تعیین کننده در ترکیب و رشد واردات و صادرات آن کشورها است، همچنین آموزش ، قابلیت و استعدادهای سیستماتیک برای تکنولوژی‌های خارجی تأثیرگذار و یا ترکیبات سازنده با اهمیت برای همه مراودات خارجی اعم ازاخذ وام های خارجی و ... را تعیین می‌کند.
به طور مثال سلامت ، بهداشت، تغذیه،آموزش‌های ابتدایی، راهنمایی و متوسطه بهره وری کارگران را بالا می‌برد .درشهر و روستا ، تحصیلات راهنمایی برای برخی مشاغل ،ایجاد تسهیلات برای یادگیری مهارت‌ها و توانایی های مدیریت ها شامل تحصیلات متوسطه و عالی دانشگاهی یا توسعه انجمن‌های صنفی یا دولتی همه به طور ذاتی و اساسی برای رشد اقتصادی مناسب است.
مدارک و شواهد در هر دو سطح کوچک و بزرگ این نوع ارتباط را بیشتر روشن می‌کند. در سطح کوچک مطالعات متعدد نشان مي‌دهد که افزایش درآمد و حقوق با اضافه شدن سال‌های آموزش بستگی دارد. حال خود همین سال‌های آموزش با متغیرهایی از جمله تحصیلات ابتدایی، متوسطه و بالاخره تحصیلات عالی و دانشگاهی و یا آموزش‌های ضمن خدمت بستگی خواهد داشت.
مثلاً در بخش کشاورزی ، تأثیرات مثبت آموزش بر روی بهره‌وری در میان کشاورزان، استفاده های علمی از تکنولوژی‌های مدرن و نیاز به آموزش و مهارت‌های بسیار دارند ، به طوری که سطح توقع از کسانی که از دستگاه‌ها و روش‌های قدیمی استفاده می‌کنند ،کمتر است. به طور مثال در تایلند،کشاورزان با 4 سال یا کمی بیشتر توانستند از دستگاه‌های جدید وارداتی برای کاربرد کود شیمیایی استفاده بهینه ببرند و به تولید محصول بهتر کمک کنند و یا در کشوری مانند نپال با اتمام یک دوره 7ساله یا بیشتر از 7سال یا کلاس‌های آموزشی بهره‌وری توانسته در گندم بالغ بر یک چهارم بیش از اندازه معمول و در برنج بالغ بر 13 درصد رشد داشته باشد.
آموزش همچنین سهم عمده‌ای در توانایی ها و قابلیت های استفاده از تکنولوژی‌های مدرن و تغییر و تحولات تکنیکی در صنعت را دارد. تحلیل‌گران آمار با استناد به صنایع مکانیکی و پوشاک فقط به یک نمونه اشاره کرده‌اند که نشان‌مي دهد مهارت و سطوح آموزشی کارگران و کارفرمایان به طور روشنی بستگی به نرخ تغییرات و تحولات تکنیکی و کمپانی و یا کارخانه دارد. البته آموزش به تنهایی نمی‌تواند اقتصاد را دگرگون کند ،اما مي‌تواند تأثير سرنوشت‌ساز بر کیفیت اقتصاد و سرمایه‌های اقتصادی بگذارد. کمیت و کیفیت سرمایه ، داخلی و خارجی بودن آن، فضای سیاسی حاکم بر جوامع و دیگر عوامل مهم و پراهمیت ازعملکرد و برنامه‌های اقتصادی همه و همه بر اقتصاد جوامع تأثیرگذار است.   ایران 12/3/90
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
اعتماد به نفس ضرورتاً تضمین کننده موفقیت نیست ولی عدم اعتماد به نفس مطمئناً باعث شکست می‌شود./ آلبرت بندورا