کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پیشنهاد حضور مسئولان استانی به عنوان معلمان افتخاری در مدارس

14 آذر 1394 ساعت 17:28

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی گفت: پیشنهاد می‌کنم مسئولان استان‌ها هر ماه، یک ساعت به عنوان معلم افتخاری آموزش و پرورش به مدرسه بروند و با دانش‌آموزان مدرسه صحبت کنند.


به گزارش فارس، سیدرضا صالحی امیری رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی امروز در آیین امضای تفاهم‌‌نامه همکاری بین وزارت آموزش و پرورش و سازمان اسناد و کتابخانه ملی که در ساختمان مرکزی این وزارتخانه برگزار شد با اشاره به مفاد این تفاهم‌نامه اظهار داشت: هر کجا از بنده می‌پرسند مسئله خانواده، آسیب‌های اجتماعی و طلاق کجا حل می‌شود می‌گویم در آموزش و پرورش حل می‌شود یعنی اگر بناست جامعه‌ای داشته باشیم که شاخص‌های فضلیت، انسانیت و همگرایی در آن باشد، یک راه داریم و آن توجه به ریشه‌هاست.

صالحی امیری با بیان اینکه اگر به ریشه‌ بی‌توجهی شود بقیه شرایط خوبی نخواهند داشت، افزود: همه 2 مسئولیت داریم یک وظیفه ذاتی و یک مسئولیت اخلاقی است که باید به کمک آموزش و پرورش بیاید و مسئولیت اجتماعی ما هم کمک به آموزش و پرورش و در حقیقت کمک به ریشه‌های خود است.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی تصریح کرد: پیشنهادی دارم ساعتی را که رئیس جمهور در خصوص مطالعه پیشنهاد کردند مسئولین استان‌ها در یک ساعت به عنوان معلم افتخاری آموزش و پرورش در مدارس حضور یابند و با دانش‌آموزان صحبت کنند.

صالحی امیری با اشاره به اینکه اولین فایده این کار، این است که با این اقدام سمبلیک، اهمیت آموزش و پرورش را بیان می‌کنند، افزود: نکته دوم این کار، این است که با مشکلات آموزش و پرورش بیشتر آشنا می‌شوند که اگر این تبدیل به یک کار تشکیلاتی و سازمان یافته شود، کار خوبی خواهد بود تا افراد در سطوح مدیریتی در سطح ملی با مدرسه مأنوس شوند و حداقل ماهی یک ساعت به مدرسه بروند.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی با بیان اینکه باید ستادی در خصوص پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در آموزش و پرورش ایجاد شود، ادامه داد: نظام تربیتی باید آسیب‌های اجتماعی را مدیریت کند و پیشنهاد می‌کنم مدیریت ستاد اجتماعی در آموزش و پرورش شکل بگیرد.


کد مطلب: 34367

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/34367/پیشنهاد-حضور-مسئولان-استانی-عنوان-معلمان-افتخاری-مدارس

میگنا
  https://www.migna.ir