کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شایعاتی در خصوص تفکیک دو پردیس تهران و کرج دانشگاه خوارزمی

باشگاه خبرنگاران migna.ir , 11 آبان 1395 ساعت 13:03

رییس دانشگاه خوارزمی گفت: این دانشگاه جزو قدیمی ترین موسسه های آموزش عالی کشور است و هیچ گونه مصوبه قانونی برای تفکیک این دانشگاه در کرج وجود ندارد.


ميگنا: دكتر محمدعلی سبحان الهی رییس دانشگاه خوارزمی گفت: این دانشگاه جزو قدیمی ترین مؤسسه ­ی آموزش عالی کشور است که دارای دو پردیس در تهران و کرج است به عنوان فضایی برای توسعۀ دانشگاه در اختیاراین دانشگاه قرار گرفته ­است و تاکنون هیچ مصوبه قانونی برای تفکیک این دانشگاه در کرج وجود ندارد.  
 
وی ادامه داد: شایعاتی این روزها در زمینه ی تفکیک دو پردیس تهران و کرج دانشگاه خوارزمی و یا مرکزیت بخشیدن به پردیس کرج شنیده می شود که نگرانی های فراوانی برای اکثر اعضای محترم هیأت علمی، کارکنان و دانشجویان این دانشگاه ایجاد کرده است.
 
رییس دانشگاه خوارزمی افزود: مأموریت این دانشگاه از ابتدا در سطح ملی تعریف شده است و خوشبختانه اکنون با تعیین این دانشگاه به عنوان دانشگاه محور برای همکاری های علمی و بین  المللی دانشگاه های ایران با کشور اتریش، به سطح بین المللی ارتقا یافته و فروکاست سطح این دانشگاه به فعالیت ­های استانی، به هیچ وجه به صرفه و صلاح دانشگاه و وزارت علوم نیست. 
 
سبحان الهی بیان کرد: تاریخ یکصدساله دانشگاه خوارزمی با تاریخ آموزش عالی کشور همراه است آغاز فعالیت آموزش عالی هستیم و ضروری است که هویت و ارزش قدمت این دانشگاه به عنوان دانشگاه محور حفظ و باید از هرگونه مسائلی که به آموزش عالی کشور آسیب می رساند، پرهیز شود.
 
وی تصریح کرد: پردیس های تهران و کرج یک مجموعه مهم برای ما تلقی می شود و هیچکدام به تنهایی نمی توانند راه توسعه را در پیش بگیرند، بنابراین، برای توسعۀ همه جانبۀ دانشگاه، در پی تعیین دقیق مأموریت هردو پردیس هستیم.
 
رییس دانشگاه خوارزمی گفت:برای فعالیت های علمی که نیاز به فضای فیزیکی و تجهیزات بیشتری ازجمله آزمایشگاه است، در کرج برنامه ریزی کرده ایم  که مرکز رشدی را در این دانشگاه  راه اندازی کنیم.
 
سبحان الهی اضافه کرد: همچنین مقرر شده است که شهر سلول های بنیادی را با مشارکت و همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، همزمان با یکصدمین سال تأسیس این دانشگاه در کرج تأسیس کنیم.
 
وی ادامه داد: جداکردن این دو دانشگاه از یکدیگر، ضربه ی جبران ناپذیری به هردو بخش است و هویت گره خورده به یکدیگر را خدشه دار می­ کند و با انفکاک و تقسیمی که از نظر آماری در پیشینه ی علمی و پژوهشی آنها صورت می گیرد، جایگاه و رتبه ی علمی آن ها به طرز اسفباری، تنزل پیدا می کند و تا سال­های سال هیچکدام نخواهند توانست به جایگاه کنونی خویش برسند و این لطمه ی تاریخی را جبران کنند. 
 
رییس دانشگاه خوارزمی اشره کرد: در این دانشگاه در سال های اخیر، ارتباط با صنعت و بخش های مختلف جامعه جزو مهم ترین برنامه های  این دانشگاه است و ارتباط با وزارتخانه ها، دستگاه ها و سازمان های ملی تنها در تهران امکان پذیر است و جلسات مهم و کارآمدی بین دانشگاه و  دستگاه ها در این دانشگاه تشکیل می شود.
 
سبحان الهی یادآورشد: شأن و اعتبار این دانشگاه، در گرو این است که هردو بخش دانشگاه در تهران و کرج، در حیطه مأموریت­‌های خاص خود فعال و تقویت شوند و بدون همکاری این دوبخش، دانشگاه به برنامه راهبردی خود که قرار گرفتن در زمره دانشگاه‌­های سطح اول کشور است، دست پیدا نمی کنند. 
 


کد مطلب: 38959

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/38959/شایعاتی-خصوص-تفکیک-دو-پردیس-تهران-کرج-دانشگاه-خوارزمی

میگنا
  https://www.migna.ir