کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري فارس:

اجازه ندهیم هر کس در شهر راه بیفتد و بگوید من مشاورم!

12 ارديبهشت 1397 ساعت 9:22

روان شناس نماها و غير متخصصان كه سر از هر جاي شهر درآورده اند مي توانند يك خانواده را از هم بپاشانند، بنابراين نبايد اجازه دهيم هركسي يك تابلو بزند و بگويد من مشاور هستم. تشديد نظارت ها در اين خصوص نيز ضروري است....


میگنا:«خبرجنوب» نوشت: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: اجازه ندهیم هرکس در شهر راه بیفتد و بگوید من مشاور هستم و با متخلفان برخورد شود. هادی پژوهش در همایش روز ملی روان شناس و مشاور، افزود: به طور جدی باید جلوی فعالیت افرادی که تخصصی در زمینه مشاوره نداشته و اصرار بر این کار دارند، گرفته شود.


هادي پژوهش در همايش روز ملي روان شناس و مشاور، افزود: به طور جدي بايد جلوي فعاليت افرادي كه تخصصي در زمينه مشاوره نداشته و اصرار بر اين كار دارند، گرفته شود.

وي يادآور شد: روان شناس نماها و غير متخصصان كه سر از هر جاي شهر درآورده اند مي توانند يك خانواده را از هم بپاشانند، بنابراين نبايد اجازه دهيم هركسي يك تابلو بزند و بگويد من مشاور هستم. تشديد نظارت ها در اين خصوص نيز ضروري است و روانشناسان واقعي با كنار گذاشتن اختلافات و انجام فعاليت هاي منسجم بايد مراقبت كنند كه هركسي وارد اين حريم نشود.

پژوهش گفت: يك عده افراد غيرمتخصص به خصوص در حيطه هاي ازدواج، جوانان و زناشويي در استان مشاوره مي دهند كه اينها به جاي ارائه راهكارهاي مفيد، كار را خراب كرده اند.

وي افزود: مسايل اجتماعي كه تبديل به مباحث امنيتي مي شود، حاصل دردهايي است كه درمان نكرده ايم. در حال حاضر ميزان بيماري هاي رواني و افسردگي در جامعه بسيار بالاست، نمي توانيم خودسانسوري كنيم و بگوييم مشكلي وجود ندارد و بايد به دنبال حفظ و ارتقاي سطح سلامت روان جامعه باشيم.
 
هادی پژوهش-معاون استانداری



همچنین نماينده مردم شيراز در مجلس شوراي اسلامي نيز گفت: گاهي يك اشتباه كوچك در روانشناسي، يك مشكل بزرگ به وجود مي آورد و بايد مراقبت و دقت شود كه مشاوره و امور مربوط به آن دست هركسي نباشد.

رضايي افزود: افراد غيرمتخصص در اين زمينه نبايد در استان و شيراز اجازه فعاليت پيدا كنند و برخورد با آنها ضرورت دارد.

وي در ادامه با اشاره به آسيب هاي موجود در جامعه يادآور شد: من طلاق را ضمن اينكه ناپسند مي دانم در مواقعي آن را راهكاري براي آزادي مي دانم و اگر كسي به دليل انتخاب نادرست با معضلات غيرقابل تحملي در زندگي مشترك مواجه شده، نياز به كمك و در صورت لزوم طلاق دارد.

سخنگوي شوراي اسلامي شهر شيراز نيز گفت: بيماري هاي روانشناختي مانند اعتياد، افسردگي، وسواس، خشونت و طلاق روبه افزايش است و در هر 24 ساعت 30 جدايي رخ مي دهد.

ناصري افزود: آمار ايدز در كشور و استان روبه افزايش است و با توجه به مشكلات موجود بايد نگاه ويژه اي شود و حتي ساماندهي منازل مبله اي كه در گوشه و كنار شهر ديده مي شود، انجام گيرد.

وي يادآور شد: سال گذشته 369 تصادف منجر به فوت در شيراز داشته ايم كه 30 نفر از آنها دانش آموز بوده اند. آمار تصادفات برون شهري و كمربندي و حوادث ترافيكي كه به معلوليت منجر مي شود نيز بالاست.

ناصري گفت: طلاق، خشم، خشونت، رفتارهاي پرخطر و حاشيه نشيني از مهم ترين چالش هاي پيش روي ما است كه با آموزش، تغيير نگرش و فرهنگسازي قابل مديريت است.

سخنگوي شوراي اسلامي شهر شيراز، اخلاق محوري و رعايت قانون را حائز اهميت دانست و گفت: جاي متخصصين روان شناسي و مشاوره در عرصه هاي پژوهش، درمان و به ويژه حوزه هاي مديريتي كشور خالي است و اميدواريم به سمتي برويم كه شاهد بهره مندي از آنها در سياستگذاري و تصميم گيري ها باشيم.

مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري فارس نيز يادآور شد: مردم از طريق دريافت خدمات مشاوره صحيح به آساني مي توانند از هر آزمون و خطا پيشگيري كنند و راه هاي صحيح را براي زندگي باكيفيت تر انتخاب نمايند.

معصومه دستغيب افزود: با توجه به اهميت مسئله، در دسترس بودن و ارائه خدمات روان شناختي ارزان به مردم بايد در دستور كار قرار گيرد. بر همين اساس، دفتر امور بانوان و خانواده استانداري فارس با برگزاري كارگاه هاي متعدد و تخصصي براي مشاوران و ارائه طرح تقويت مراكز مشاوره شهر شيراز به منظور استحكام بنياد خانواده، سعي بر بهبود وضعيت موجود دارد.

در اين مراسم از 40 روان شناس و مشاور برگزيده فارس تجليل شد.
 
 


کد مطلب: 44161

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/44161/اجازه-ندهیم-کس-شهر-راه-بیفتد-بگوید-مشاورم

میگنا
  https://www.migna.ir