جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ / ۰۹:۲۲
کد مطلب: 44161
۴
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري فارس:

اجازه ندهیم هر کس در شهر راه بیفتد و بگوید من مشاورم!

اجازه ندهیم هر کس در شهر راه بیفتد و بگوید من مشاورم!
میگنا:«خبرجنوب» نوشت: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: اجازه ندهیم هرکس در شهر راه بیفتد و بگوید من مشاور هستم و با متخلفان برخورد شود. هادی پژوهش در همایش روز ملی روان شناس و مشاور، افزود: به طور جدی باید جلوی فعالیت افرادی که تخصصی در زمینه مشاوره نداشته و اصرار بر این کار دارند، گرفته شود.


هادي پژوهش در همايش روز ملي روان شناس و مشاور، افزود: به طور جدي بايد جلوي فعاليت افرادي كه تخصصي در زمينه مشاوره نداشته و اصرار بر اين كار دارند، گرفته شود.

وي يادآور شد: روان شناس نماها و غير متخصصان كه سر از هر جاي شهر درآورده اند مي توانند يك خانواده را از هم بپاشانند، بنابراين نبايد اجازه دهيم هركسي يك تابلو بزند و بگويد من مشاور هستم. تشديد نظارت ها در اين خصوص نيز ضروري است و روانشناسان واقعي با كنار گذاشتن اختلافات و انجام فعاليت هاي منسجم بايد مراقبت كنند كه هركسي وارد اين حريم نشود.

پژوهش گفت: يك عده افراد غيرمتخصص به خصوص در حيطه هاي ازدواج، جوانان و زناشويي در استان مشاوره مي دهند كه اينها به جاي ارائه راهكارهاي مفيد، كار را خراب كرده اند.

وي افزود: مسايل اجتماعي كه تبديل به مباحث امنيتي مي شود، حاصل دردهايي است كه درمان نكرده ايم. در حال حاضر ميزان بيماري هاي رواني و افسردگي در جامعه بسيار بالاست، نمي توانيم خودسانسوري كنيم و بگوييم مشكلي وجود ندارد و بايد به دنبال حفظ و ارتقاي سطح سلامت روان جامعه باشيم.
 
هادی پژوهش-معاون استانداری



همچنین نماينده مردم شيراز در مجلس شوراي اسلامي نيز گفت: گاهي يك اشتباه كوچك در روانشناسي، يك مشكل بزرگ به وجود مي آورد و بايد مراقبت و دقت شود كه مشاوره و امور مربوط به آن دست هركسي نباشد.

رضايي افزود: افراد غيرمتخصص در اين زمينه نبايد در استان و شيراز اجازه فعاليت پيدا كنند و برخورد با آنها ضرورت دارد.

وي در ادامه با اشاره به آسيب هاي موجود در جامعه يادآور شد: من طلاق را ضمن اينكه ناپسند مي دانم در مواقعي آن را راهكاري براي
آزادي مي دانم و اگر كسي به دليل انتخاب نادرست با معضلات غيرقابل تحملي در زندگي مشترك مواجه شده، نياز به كمك و در صورت لزوم طلاق دارد.

سخنگوي شوراي اسلامي شهر شيراز نيز گفت: بيماري هاي روانشناختي مانند اعتياد، افسردگي، وسواس، خشونت و طلاق روبه افزايش است و در هر 24 ساعت 30 جدايي رخ مي دهد.

ناصري افزود: آمار ايدز در كشور و استان روبه افزايش است و با توجه به مشكلات موجود بايد نگاه ويژه اي شود و حتي ساماندهي منازل مبله اي كه در گوشه و كنار شهر ديده مي شود، انجام گيرد.

وي يادآور شد: سال گذشته 369 تصادف منجر به فوت در شيراز داشته ايم كه 30 نفر از آنها دانش آموز بوده اند. آمار تصادفات برون شهري و كمربندي و حوادث ترافيكي كه به معلوليت منجر مي شود نيز بالاست.

ناصري گفت: طلاق، خشم، خشونت، رفتارهاي پرخطر و حاشيه نشيني از مهم ترين چالش هاي پيش روي ما است كه با آموزش، تغيير نگرش و فرهنگسازي قابل مديريت است.

سخنگوي شوراي اسلامي شهر شيراز، اخلاق محوري و رعايت قانون را حائز اهميت دانست و گفت: جاي متخصصين روان شناسي و مشاوره در عرصه هاي پژوهش، درمان و به ويژه حوزه هاي مديريتي كشور خالي است و اميدواريم به سمتي برويم كه شاهد بهره مندي از آنها در سياستگذاري و تصميم گيري ها باشيم.

مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري فارس نيز يادآور شد: مردم از طريق دريافت خدمات مشاوره صحيح به آساني مي توانند از هر آزمون و خطا پيشگيري كنند و راه هاي صحيح را براي زندگي باكيفيت تر انتخاب نمايند.

معصومه دستغيب افزود: با توجه به اهميت مسئله، در دسترس بودن و ارائه خدمات روان شناختي ارزان به مردم بايد در دستور كار قرار گيرد. بر همين اساس، دفتر امور بانوان و خانواده استانداري فارس با برگزاري كارگاه هاي متعدد و تخصصي براي مشاوران و ارائه طرح تقويت مراكز مشاوره شهر شيراز به منظور استحكام بنياد خانواده، سعي بر بهبود وضعيت موجود دارد.

در اين مراسم از 40 روان شناس و مشاور برگزيده فارس تجليل شد.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
از آدمهای حسود؛ متنفر نباشید، دلیل حسادت آنها این است که فکر می کنند شما از آنها بهتر هستید... پائولو کوئلیو