کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ابلاغ دستورالعمل ساماندهي کمک عائله‌مندي، حق اولاد و عيدي بازنشستگان

22 مهر 1390 ساعت 9:21


بر اساس بند 86 ماده واحده قانون بودجه سال جاري، به‌منظور ساماندهي و پرداخت به‌موقع کمک عائله‌مندي، حق اولاد و عيدي بازنشستگان مشمول صندوق بازنشستگان کشوري اجازه داده شده اعتبار مربوط به اقلام مذکور با تأييد معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رييس‌جمهور از بودجه دستگاه‌هاي اجرائي ملي و استاني کسر و به اعتبارات هزينه‌اي صندوق مذکور اضافه شود. به گزارش ايسنا، در اجراي اين بند، معاون بودجه معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رييس جمهور، دستورالعمل اجرايي آن را ابلاغ كرد. متن اين ابلاغيه به اين شرح است: ماده 1- تعاريف: الف) دستگاه‌هاي اجرايي ملي و استاني: كليه‌ي وزارتخانه‌ها و موسسات دولتي و واحد‌هاي استاني آنها و دستگاه‌هايي كه از بودجه‌ي عمومي دولت استفاده مي‌كنند. ب) معاونت: معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رييس جمهور ج) صندوق: صندوق بازنشستگي كشوري
ماده‌2- صندوق مكلف است ظرف مدت دوماه از تاريخ ابلاغ اين دستورالعمل، سامانه‌ي اينترنتي مربوط به جمع‌آوري اطلاعات بازنشستگان در سال 1390 را راه‌اندازي و تكميل نمايد.
ماده3- كليه‌ي دستگاه‌هاي اجرايي ملي و استاني مكلفند ظرف مدت يك‌ماه پس از تكميل سامانه‌ي اينترنتي مذكور توسط صندوق، اطلاعات مربوط به بازنشستگان را بررسي و صحت آن و يا موارد اصلاحي را طي نامه‌اي با امضاي بالاترين مقام دستگاه اجرايي و ذي‌حساب يا مدير امور مالي مربوط به صندوق اعلام نمايد.
ماده 4- صندوق مكلف است اطلاعات مورد اشاره در ماده (3) را به صورت الكترونيكي و به تفكيك دستگاه‌هاي اجرايي ملي و استاني با امضاي بالاترين مقام اجرايي و ذي‌حساب يا مدير امور مالي، به معاونت ارسال نمايد تا براساس اطلاعات مذكور اعتبار مربوط به عيدي بازنشستگان مشترك صندوق بازنشستگي كشوري از اعتبارات هزينه‌اي دستگاه‌هاي اجرايي كسر و به اعتبارات هزينه‌اي صندوق اضافه گردد. در صورت كسر اعتبار فوق‌الذكر از اعتبارات هزينه‌اي دستگاه‌هاي اجرايي و اضافه‌شدن به اعتبارات هزينه‌اي صندوق توسط معاونت، دستگاه‌هاي اجرايي ذي‌ربط ملكفند تغييرات ايجاد شده را در موافقت‌نامه‌ هزينه‌اي خود و يا اصلاحيه آن لحاظ نمايند.
ماده 5- تا زمان اجراي كامل ماده (4)، پرداخت عيدي بازنشستگان كمافي‌السابق برعهده‌ي دستگاه اجراي ذي‌ربط مي‌باشد.
ماده6- كليه‌ي دستگاه‌هاي اجرايي مكلفند از تاريخ ابلاغ اين دستورالعمل به نحوي كه صندوق بازنشستگي كشوري تعيين مي‌نمايد، ماهانه نسبت به روز‌آمد‌كردن اطلاعات مذكور در ماده (3) اقدام نمايند.
ماده7- دستگاه‌هاي اجرايي كه از بودجه‌ي عمومي دولت استفاده نمي‌كنند، مشمول اين بخشنامه نمي‌شوند و عيدي بازنشستگان اين دستگاه‌ها براساس روال سابق پرداخت خواهد شد.
ماده8- مسووليت حسن اجراي اين دستورالعمل بر عهده‌ي روساي دستگاه‌هاي اجرايي و مقامات مجاز از سوي آنان، ذي‌حسابان يا مديران امور مالي مربوط و مدير عامل صندوق بازنشستگي كشوري مي‌باشد.  


کد مطلب: 5362

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/5362/ابلاغ-دستورالعمل-ساماندهي-کمک-عائله-مندي-حق-اولاد-عيدي-بازنشستگان

میگنا
  https://www.migna.ir