کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اجراي نظام پزشك خانواده نقطه عطفي در فعاليتهاي سازمان تامين اجتماعي است

25 آبان 1390 ساعت 11:03


مديرعامل سازمان تامين اجتماعي با ابراز رضايت از وضعيت ارائه خدمات درماني كشور گفت : اجراي نظام ارجاع و پزشك خانواده مي تواند نقطه عطفي در بخش درمان كشور شود .
رحمت اله حافظي در نخستين دوره توانمند سازي مديران اجرايي ادارات كل تعاون ، كار و رفاه اجتماعي استانها ضمن تبيين پزشك خانواده گفت : براساس اين نظام هر فرد مي تواند از ميان پزشكان معرفي شده يك نفر را انتخاب و هر پزشك موظف است در برابر مراجعه اين افراد پاسخگو باشد .
وي افزود : سازمان بابت نفرات تحت پوشش هر پزشك و نه افرادي كه به او مراجعه مي كنند حقوق پرداخت مي كند و ميانگين دريافتي هر پزشك 2 ميليون و پانصد هزار تومان است علاوه بر اين بابت كشف بيماريهاي خاص در افراد و نيز بيماريهاي كودكان و بارداري زنان مزاياي ديگري نيز به آنان تعلق مي گيرد .
وي از اجراي موفقيت آميز اين طرح در استان گيلان خبر داد و اظهار اميدواري كرد كه تا پايان سال 91 اين خدمات در كل كشور گسترش يابد .
حافظي همچنين از ارائه خدمات به بيماران 60 سال و صعب العلاج در آينده اي نزديك خبر داد . مدير عامل سازمان تامين اجتماعي در بخش ديگري از سخنانش گفت : با ارائه خدمات تامين اجتماعي به صورت مكانيزه فرايند ارائه خدمات به اين سازمان تسهيل مي گردد و دفاتر صدور دفترچه بيمه حذف شده و ديگر براي مراجعه به پزشك نيازي به دفترچه درمان نيست و شخص    مي تواند با ارائه كد ملي به پزشك مراجعه نمايد و تجويز دارو نيز توسط پزشك از طريق همين كد و به صورت مكانيزه انجام خواهد شد . حافظي همچنين شيوه پرداخت حق بيمه كافرمايان را نامناسب عنوان كرد و افزود : هر ماه يك ميليون و 254 هزار كارفرما بايد براي پرداخت حق بيمه به شعب تامين اجتماعي مراجعه نمايند كه باعث معطلي و نارضايتي آنها مي شود اما مكانيزه شدن خدمات و امكان پرداخت غير حضوري باعث صرفه جويي در وقت و هزينه ها خواهد شد وي از اجراي اين طرح از ابتداي ماه‌ آينده در تهران خبر داد و اظهار اميدواري كرد كه بزودي در كل كشور اين خدمات ارائه شود . منبع : www.irimlsa.ir


کد مطلب: 6074

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/6074/اجراي-نظام-پزشك-خانواده-نقطه-عطفي-فعاليتهاي-سازمان-تامين-اجتماعي

میگنا
  https://www.migna.ir