کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

800 هزار کنکوری مشمول قانون اعمال سوابق تحصیلی هستند

15 دی 1390 ساعت 11:23



رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش از اعمال سوابق تحصیلی برای بیش از 800 هزار داوطلب کنکور سراسری سال 91 خبر داد و گفت: این تعداد از دانش‌آموزان با دریافت کد سوابق تحصیلی از آموزش و پرورش موفق به ثبت‌نام در سایت سازمان سنجش شده‌‌اند.



به گزارش فارس ، عبدالامیر عرفی رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: بر اساس آمار سازمان سنجش آموزش کشور از تعداد 968 هزار و 444 داوطلب کنکور سراسری سال 91 ثبت‌نام شده در آذر 1390، تعداد 824 هزار و 176 نفر مشمول قانون اعمال سوابق تحصیلی هستند.

وی اضافه کرد: داوطلبان مشمول اعمال سوابق تحصیلی به کسانی اطلاق می‌شود که دیپلم خود را در سال 1384 و بعد از آن در رشته‌های تحصیلی شاخه نظری دریافت کردند و نتایج نمرات نهایی این افراد به میزان 25 درصد در کنکور تاثیر مثبت خواهد داشت.

عرفی تأکید کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش و هماهنگی به عمل آمده با سازمان سنجش مقرر شده است داوطلبان مشمول اعمال سوابق تحصیلی پس از مراجعه به سامانه مرکز سنجش به نشانی www.dipcode.ir با مشاهده و تأیید سوابق سجلی و تحصیلی خود، کد 14 رقمی سوابق تحصیلی را دریافت و با در اختیار داشتن این کد به سایت سازمان سنجش مراجعه و ثبت‌نام کنند.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش طی خبری به آن دسته از داوطلبان کنکور که موفق به ثبت‌نام در مرحله اول آزمون سراسری سال 1391 نشده و مشمول اعمال سوابق تحصیلی هستند، خاطرنشان کرد: براساس اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور، این افراد می‌توانند با مراجعه به سامانه مرکز سنجش و دریافت کد سابقه تحصلی از تاریخ 30 بهمن به سایت سازمان سنجش مراجعه و ثبت‌نام کنند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط ‌عمومی وزارت آموزش و پرورش، سایت مرکز سنجش آموزش و پرورش به نشانی www.dipcode.ir در حال حاضر برای مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی و دریافت کد سابقه تحصیلی فعال است.


کد مطلب: 7846

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/7846/800-هزار-کنکوری-مشمول-قانون-اعمال-سوابق-تحصیلی-هستند

میگنا
  https://www.migna.ir