يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۰ / ۱۱:۲۳
کد مطلب: 7846
۰

800 هزار کنکوری مشمول قانون اعمال سوابق تحصیلی هستند


رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش از اعمال سوابق تحصیلی برای بیش از 800 هزار داوطلب کنکور سراسری سال 91 خبر داد و گفت: این تعداد از دانش‌آموزان با دریافت کد سوابق تحصیلی از آموزش و پرورش موفق به ثبت‌نام در سایت سازمان سنجش شده‌‌اند.



به گزارش فارس ، عبدالامیر عرفی رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: بر اساس آمار سازمان سنجش آموزش کشور از تعداد 968 هزار و 444 داوطلب کنکور سراسری سال 91 ثبت‌نام شده در آذر 1390، تعداد 824 هزار و 176 نفر مشمول قانون اعمال سوابق تحصیلی هستند.

وی اضافه کرد: داوطلبان مشمول اعمال سوابق تحصیلی به کسانی اطلاق می‌شود که دیپلم خود را در سال 1384 و بعد از آن در رشته‌های تحصیلی شاخه نظری دریافت کردند و نتایج نمرات نهایی این افراد به میزان 25 درصد در کنکور تاثیر مثبت خواهد داشت.

عرفی تأکید کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش و هماهنگی به عمل آمده با سازمان سنجش مقرر شده است داوطلبان مشمول اعمال سوابق تحصیلی پس از مراجعه به سامانه مرکز سنجش به نشانی www.dipcode.ir با مشاهده و تأیید سوابق سجلی و تحصیلی خود، کد 14 رقمی سوابق تحصیلی را دریافت و با در اختیار داشتن این کد به سایت سازمان سنجش مراجعه و ثبت‌نام کنند.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش طی خبری به آن دسته از داوطلبان کنکور که موفق به ثبت‌نام در مرحله اول آزمون سراسری سال 1391 نشده و مشمول اعمال سوابق تحصیلی هستند، خاطرنشان کرد: براساس اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور، این افراد می‌توانند با مراجعه به سامانه مرکز سنجش و دریافت کد سابقه تحصلی از تاریخ 30 بهمن به سایت سازمان سنجش مراجعه و ثبت‌نام کنند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط ‌عمومی وزارت آموزش و پرورش، سایت مرکز سنجش آموزش و پرورش به نشانی www.dipcode.ir در حال حاضر برای مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی و دریافت کد سابقه تحصیلی فعال است.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند ، هر چه بیشتر اوج بگیری کوچکتر خواهی شد.