کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عاملان هتک حیثیت کارمندان دولت دستگیر شدند

7 بهمن 1390 ساعت 7:32


به گزارش برنا، سرگرد جهانشیری رئیس پلیس فتا استان بوشهر اعلام کرد: پیرو شکایت دو نفر از کارکنان دولتی استان مبنی بر هتک حرمت و آبروی آن‌ها و دیگر کارکنان آن سازمان در محیط طراحی شده وبلاگ، ماموران اقدامات خود را سریعا آغاز کردند. که در تحقیقات اولیه مشخص شد، متهم یا متهمان شناخت کامل از وضیت کاری و سازمانی افراد موصوف را دارند و علی رغم استفاده آن‌ها از فیلتر شکن و کافی‌نت‌ها یکی از مظنونان پرونده که از کارکنان اخراجی آن سازمان بود شناسایی و دستگیر شد.

وی پس از مشاهده مدارک و مستندات پلیس به جرم خود اعتراف و همدستان خود را معرفی کرد. در تحقیقات بعدی مشخص شد که متهمان بیشتر از اینترنت سازمان استفاده کرده و اقدامات خود را در این پوشش انجام داده‌اند که در نهایت 4 متهم دیگر نیز شناسایی و دستگیر شدند.

سرگرد جهانشیری در ادامه افزود: پرونده فوق علاوه بر سهل انگاری هر یک از شاکیان به منظور در اختیار گذاشتن اطلاعات شخصی خود به دیگران و بعضا انتقال به سیستم‌های رایانه‌ای محل کار خود، باید به امنیت شبکه توجه داشته باشند.

وی در همین راستا هشدارهایی به کاربران اعلام کرد: هیچ گونه اطلاعات شخصی خود را بر روی سیستم‌های قابل حمل و محل کار و اینترنت قرار نداده و منتشر نکنید، رمزهای عبور خود را در اختیار دیگران قرار ندهید، حتما نرم افزار آنتی ویروس و فایروال بر روی سیستم های خود نصب کنید، از کاربرانی که اطلاعات با جزییاتی از کار و زندگی شما سوال می‌کنند، بر حذر باشید، چرا که ممکن است قصد اخاذی یا سوء استفاده از شما را داشته باشند و نیز به منظور امنیت شبکه و محرمانگی اطلاعات سازمانی شایسته است کنترل کامل تر و بیشتری بر کاربران سازمانی انجام تا از بروز مشکلات جبران ناپذیر برای همگان و .... جلوگیری شود.

 


کد مطلب: 8294

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/8294/عاملان-هتک-حیثیت-کارمندان-دولت-دستگیر-شدند

میگنا
  https://www.migna.ir