جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۷ بهمن ۱۳۹۰ / ۰۷:۳۲
کد مطلب: 8294
۰

عاملان هتک حیثیت کارمندان دولت دستگیر شدند

به گزارش برنا، سرگرد جهانشیری رئیس پلیس فتا استان بوشهر اعلام کرد: پیرو شکایت دو نفر از کارکنان دولتی استان مبنی بر هتک حرمت و آبروی آن‌ها و دیگر کارکنان آن سازمان در محیط طراحی شده وبلاگ، ماموران اقدامات خود را سریعا آغاز کردند. که در تحقیقات اولیه مشخص شد، متهم یا متهمان شناخت کامل از وضیت کاری و سازمانی افراد موصوف را دارند و علی رغم استفاده آن‌ها از فیلتر شکن و کافی‌نت‌ها یکی از مظنونان پرونده که از کارکنان اخراجی آن سازمان بود شناسایی و دستگیر شد.

وی پس از مشاهده مدارک و مستندات پلیس به جرم خود اعتراف و همدستان خود را معرفی کرد. در تحقیقات بعدی مشخص شد که متهمان بیشتر از اینترنت سازمان استفاده کرده و اقدامات خود را در این پوشش انجام داده‌اند که در نهایت 4 متهم دیگر نیز شناسایی و دستگیر شدند.

سرگرد جهانشیری در ادامه افزود: پرونده فوق علاوه بر سهل انگاری هر یک از شاکیان به منظور در اختیار گذاشتن اطلاعات شخصی خود به دیگران و بعضا انتقال به سیستم‌های رایانه‌ای محل کار خود، باید به امنیت شبکه توجه داشته باشند.

وی در همین راستا هشدارهایی به کاربران اعلام کرد: هیچ گونه اطلاعات شخصی خود را بر روی سیستم‌های قابل حمل و محل کار و اینترنت قرار نداده و منتشر نکنید، رمزهای عبور خود را در اختیار دیگران قرار ندهید، حتما نرم افزار آنتی ویروس و فایروال بر روی سیستم های خود نصب کنید، از کاربرانی که اطلاعات با جزییاتی از کار و زندگی شما سوال می‌کنند، بر حذر باشید، چرا که ممکن است قصد اخاذی یا سوء استفاده از شما را داشته باشند و نیز به منظور امنیت شبکه و محرمانگی اطلاعات سازمانی شایسته است کنترل کامل تر و بیشتری بر کاربران سازمانی انجام تا از بروز مشکلات جبران ناپذیر برای همگان و .... جلوگیری شود.

 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
اندكي غرور به آدم كمك مي كند كه فاصله اش را حفظ كند. آلبر كامو