سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۳
کد مطلب: 64239
۱
دبیر علمی کنگره ملی مشاوره توانبخشی؛

ابزار مشاوران توانبخشی دانش و جهان بینی‌شان رشد انسان است

ابزار مشاوران توانبخشی دانش و جهان بینی‌شان رشد انسان است
دبیرعلمی کنگره ملی مشاوره توانبخشی گفت: مشاوره توانبخشی به فرد و خانواده اش کمک می‌کند تا گروگان بیماری و ناتوانی نشوند. ابزار مشاوران توانبخشی دانش و جهان بینی‌شان رشد انسان است.
علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛ دکتر بهمن بهمنی دانشیار دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و دبیر علمی دومین کنگره ملی مشاوره توانبخشی گفت: مشاوره توانبخشی در ایران ، قدمتی ۲۰ ساله دارد و اولین دوره کارشناسی ارشد و دکترای این رشته برای اولین بار در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی راه اندازی شد.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی اظهار کرد: هدف دانش مشاوره توانبخشی ارائه خدمات به افراد دارای ناتوانی و نیازهای ویژه است، فارغ‌التحصیلان این رشته در بیمارستان‌های روانپزشکی و مراکز توانبخشی مشغول فعالیت هستند.
دکتر بهمنی تصریح کرد: متخصصان مشاوره توانبخشی، کارشان ارائه خدمات توانبخشی نیست، در مشاوره توانبخشی به افراد دارای ناتوانی کمک می‌کنیم تا با پیامدهای معلولیت مواجه شده و بتواند اختلال به وجود آمده را مدیریت کند.
وی ادامه داد: با بروز ناتوانی به تدریج دامنه عملکرد فرد دارای ناتوانی محدود می‌شود، مشاوره توانبخشی به فرد و خانواده اش کمک می کند تا از گردونه زندگی خارج نشده و فرد دارای ناتوانی گروگان بیماری و ناتوانی نشود.
دبیر علمی دومین کنگره ملی مشاوره توانبخشی گفت: مشاوره توانبخشی در حیطه‌های خانواده، شغل، زندگی، معنای هستی به افراد دارای ناتوانی خدمات ارائه می‌دهد تا دچار مشکل نشده و تحت تاثیر ناتوانی، ناتوان تر نشوند.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی به بیان ویژگی‌های مشاور توانبخشی پرداخت و افزود: شخصیت، جهان بینی، دانش و مهارت‌های مرتبط چهار ویژگی مهم در مشاوران توانبخشی است. انسان باوری، همدردی، همدلی و همراهی و همفکری با مراجعان از دیگر ویژگی‌های یک مشاور توانبخشی است.
دبیر علمی دومین کنگره ملی مشاوره توانبخشی با اشاره به اهداف این کنگره، گفت: این همایش فرصتی است تا زمینه‌های تولید و ترویج دانش و آماده‌سازی حرفه‌ای مشاوران توانبخشی فراهم شود و دانش لازم را برای ارائه خدمات به افراد دارای ناتوانی منطبق کنند. ابزار مشاوران توانبخشی دانش و جهان بینی‌شان رشد انسان است.
دومین کنگره ملی مشاوره توانبخشی به مدت دو روز و طی روزهای ۵ و ۶ اردیبهشت در سالن شهید احمدی روشن دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزار شد
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
زبان هیچ استخوانی ندارد اما آنقدر قوی هست که بتواند قلبی را بشکند. پس مراقب حرف هایتان باشید.