کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نتايج رتبه‌بندي جهاني «وبومتريك» در سال 2012 اعلام شد

27 بهمن 1390 ساعت 6:46



تازه‌ترين رتبه‌بندي مؤسسات تحقيق و توسعه جهان بر اساس نظام رتبه‌بندي «وبومتريك» در سال 2012 با انتخاب 77 وب‌سايت مؤسسات علمي و پژوهشي ايراني اعلام شد.

به گزارش ايسنا در رتبه‌بندي «وبومتريك» كه مؤسسات و مراكز فعال پژوهشي در حوزه‌هاي فناوري، علوم اجتماعي و علوم انساني جهان را دربر‌مي‌گيرد، وب‌سايت پژوهشگاه علوم و فناوري اطلاعات ايران توانست با كسب رتبه 415 از ميان هفت هزار و 559 مؤسسه تحقيق و توسعه برتر جهان و 59 پله صعود، براي دومين بار متوالي، رتبه نخست را در ميان 77 وب‌سايت مؤسسات تحقيق و توسعه كشور نيز به دست آورد.

وب‌سايت پژوهشگاه علوم و فناوري اطلاعات ايران در رتبه‌بندي ژوئيه 2011 نيز، رتبه نخست را در ميان وب‌سايتهاي مؤسسات علمي و پژوهشي ايران كسب كرده بود.

دومين و سومين رتبه مؤسسات‌ تحقيق و توسعه برگزيده در كشور بر اساس شاخص‌هاي نظام رتبه‌بندي «وبومتريك» را نيز «مركز پژوهشهاي مجلس» با رتبه 690 و «مركز تحقيقات فيزيك نظري و رياضيات» با رتبه 720 در جهان ، به خود اختصاص دادند.

«سازمان زمين‌شناسي و اكتشافات معدني كشور»، «انستيتو پاستور ايران»، «فرهنگستان علوم پزشكي»، «پژوهشگاه بين‌المللي زلزله‌شناسي و مهندسي زلزله» و «فرهنگستان هنر ايران» نيز رتبه‌هاي بعدي كسب كردند.

در نظام رتبه‌بندي «وبومتريك» ، شاخص‌هايي همچون سنجش دامنه‌هاي اينترنتي موسسات، ‌تعهد موسسات به انتشارات وب محور، ابتكارات آنها براي دسترسي آزاد، حجم محتواي منتشر شده بر روي وب و مشاهده‌پذيري و نفوذ صفحه‌هاي وب، مورد بررسي قرار مي‌گيرد.

اين ارزيابي توسط گروه پژوهشي سنجه‌هاي مجازي CSIC - يكي از بزرگترين سازمانهاي عمومي پژوهشي اسپانيا و مركز اطلاعات و مدارك علمي وابسته به شوراي پژوهش ملي اسپانيا (CINDOC) - صورت مي‌گيرد؛ اين گروه يك واحد پژوهشي است كه به عنوان ناظر فعاليت‌هاي پژوهشي و دانشگاهي بر روي وب عمل مي‌كند و هر سال در ماه ژانويه و ژوئيه اين سايت به رتبه بندي مراكز پژوهشي و دانشگاهي سراسر جهان اقدام مي‌كند.


کد مطلب: 8976

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/8976/نتايج-رتبه-بندي-جهاني-وبومتريك-سال-2012-اعلام

میگنا
  https://www.migna.ir