سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۰ / ۰۶:۴۶
کد مطلب: 8976
۰

نتايج رتبه‌بندي جهاني «وبومتريك» در سال 2012 اعلام شد


تازه‌ترين رتبه‌بندي مؤسسات تحقيق و توسعه جهان بر اساس نظام رتبه‌بندي «وبومتريك» در سال 2012 با انتخاب 77 وب‌سايت مؤسسات علمي و پژوهشي ايراني اعلام شد.

به گزارش ايسنا در رتبه‌بندي «وبومتريك» كه مؤسسات و مراكز فعال پژوهشي در حوزه‌هاي فناوري، علوم اجتماعي و علوم انساني جهان را دربر‌مي‌گيرد، وب‌سايت پژوهشگاه علوم و فناوري اطلاعات ايران توانست با كسب رتبه 415 از ميان هفت هزار و 559 مؤسسه تحقيق و توسعه برتر جهان و 59 پله صعود، براي دومين بار متوالي، رتبه نخست را در ميان 77 وب‌سايت مؤسسات تحقيق و توسعه كشور نيز به دست آورد.

وب‌سايت پژوهشگاه علوم و فناوري اطلاعات ايران در رتبه‌بندي ژوئيه 2011 نيز، رتبه نخست را در ميان وب‌سايتهاي مؤسسات علمي و پژوهشي ايران كسب كرده بود.

دومين و سومين رتبه مؤسسات‌ تحقيق و توسعه برگزيده در كشور بر اساس شاخص‌هاي نظام رتبه‌بندي «وبومتريك» را نيز «مركز پژوهشهاي مجلس» با رتبه 690 و «مركز تحقيقات فيزيك نظري و رياضيات» با رتبه 720 در جهان ، به خود اختصاص دادند.

«سازمان زمين‌شناسي و اكتشافات معدني كشور»، «انستيتو پاستور ايران»، «فرهنگستان علوم پزشكي»، «پژوهشگاه بين‌المللي زلزله‌شناسي و مهندسي زلزله» و «فرهنگستان هنر ايران» نيز رتبه‌هاي بعدي كسب كردند.

در نظام رتبه‌بندي «وبومتريك» ، شاخص‌هايي همچون سنجش دامنه‌هاي اينترنتي موسسات، ‌تعهد موسسات به انتشارات وب محور، ابتكارات آنها براي دسترسي آزاد، حجم محتواي منتشر شده بر روي وب و مشاهده‌پذيري و نفوذ صفحه‌هاي وب، مورد بررسي قرار مي‌گيرد.

اين ارزيابي توسط گروه پژوهشي سنجه‌هاي مجازي CSIC - يكي از بزرگترين سازمانهاي عمومي پژوهشي اسپانيا و مركز اطلاعات و مدارك علمي وابسته به شوراي پژوهش ملي اسپانيا (CINDOC) - صورت مي‌گيرد؛ اين گروه يك واحد پژوهشي است كه به عنوان ناظر فعاليت‌هاي پژوهشي و دانشگاهي بر روي وب عمل مي‌كند و هر سال در ماه ژانويه و ژوئيه اين سايت به رتبه بندي مراكز پژوهشي و دانشگاهي سراسر جهان اقدام مي‌كند.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
چه سكوتی دنیا را فرا می‌گرفت اگر هركس به اندازه عملش صحبت می‌كرد