کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

85 درصد دانشجويان كشور در 24 رشته تحصيل مي‌كنند!

6 خرداد 1391 ساعت 11:54


رييس دانشگاه مازندران با بيان اينكه پيش از اين پذيرش دانشجو در رشته‌هاي مختلف متناسب با نيازهاي كشور نبوده است، گفت: در حال حاضر 85 درصد دانشجويان كشور در 24 رشته تحصيل مي‌كنند.

احمد احمدپور در گفت‌وگو با ايسنا، با تاكيد بر ضرورت در نظر گرفتن شرايط استاني، مكاني و نيازهاي منطقه‌اي براي ايجاد رشته، اظهار كرد: يكي از گام‌هاي خوب زير ساختي كه در سالهاي اخير مورد توجه وزارت علوم بوده است، آمايش آموزش عالي است.

وي در اين باره افزود: اگر بتوانيم بر اساس نيازهاي كشور و با مطالعه تحقيقاتي رشته ايجاد كنيم، دانشگاه‌ها سهم عمده‌اي در رفع نيازهاي كشور خواهند داشت.

احمدپور با بيان اينكه بايد دانشگاه را از حالت سنتي خارج كنيم، تصريح كرد: در دانشگاه سنتي بيشتر بحث تئوري مطرح است،‌ اما در دانشگاه مدرن هر استاد بايد 12 دانشجو را مشغول به كار كند و اگر اين كار را انجام دهد، رسالت استادي خود را انجام داده است.

وي به گسترش مراكز رشد، پارك‌هاي علم و فناوري و شهرك‌هاي تحقيقاتي تاكيد كرد و گفت: براي كشور ما جالب نيست كه تنها يك شهرك تحقيقاتي و حدود 20 پارك علم و فناوري داشته باشيم، بلكه بايد با حمايت مالي خوب از اساتيد، آن‌ها و دانشجويان را طوري درگير فعاليت‌هاي تحقيقاتي كنيم كه نتايج كار آن‌ها مورد استفاده قرار گيرد.

احمدپور افزود: اساتيد بايد به نحوي حمايت مالي شوند كه تمام وقت خود را بر روي تحقيقات گذاشته و دغدغه مالي نداشته باشند.

رييس دانشگاه مازندران با اشاره به اقدامات ناموفق استكبار جهاني در جهت تحريم اقتصادي ايران اظهار كرد: در حال حاضر بايد در حوزه اقصادي كار كنيم و هر كسي در رشته تحصيلي خود بايد در تحقق شعار «توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني» كمك كند؛ چرا كه منظور از سرمايه تنها سرمايه مالي نيست.

وي در پايان با تاكيد بر لزوم كاربردي سازي پروژه‌ها و پايان‌نامه‌هاي دانشجويي، گفت: حال كه توانسته‌ايم در زمينه رنكينگ توليد مقالات در جهان پيشرفت خوبي داشته باشيم، بايد در جهت كاربردي سازي پروژه‌هاي دانشجويي نيز پيش برويم.


کد مطلب: 11363

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/11363/85-درصد-دانشجويان-كشور-24-رشته-تحصيل-مي-كنند

میگنا
  https://www.migna.ir