85 درصد دانشجويان كشور در 24 رشته تحصيل ميكنند!
رييس دانشگاه مازندران با بيان اينكه پيش از اين پذيرش دانشجو در رشتههاي مختلف متناسب با نيازهاي كشور نبوده است، گفت: در حال حاضر 85 درصد دانشجويان كشور در 24 رشته تحصيل ميكنند.
احمد احمدپور در گفتوگو با ايسنا، با تاكيد بر ضرورت در نظر گرفتن شرايط استاني، مكاني و نيازهاي منطقهاي براي ايجاد رشته، اظهار كرد: يكي از گامهاي خوب زير ساختي كه در سالهاي اخير مورد توجه وزارت علوم بوده است، آمايش آموزش عالي است.
وي در اين باره افزود: اگر بتوانيم بر اساس نيازهاي كشور و با مطالعه تحقيقاتي رشته ايجاد كنيم، دانشگاهها سهم عمدهاي در رفع نيازهاي كشور خواهند داشت.
احمدپور با بيان اينكه بايد دانشگاه را از حالت سنتي خارج كنيم، تصريح كرد: در دانشگاه سنتي بيشتر بحث تئوري مطرح است، اما در دانشگاه مدرن هر استاد بايد 12 دانشجو را مشغول به كار كند و اگر اين كار را انجام دهد، رسالت استادي خود را انجام داده است.
وي به گسترش مراكز رشد، پاركهاي علم و فناوري و شهركهاي تحقيقاتي تاكيد كرد و گفت: براي كشور ما جالب نيست كه تنها يك شهرك تحقيقاتي و حدود 20 پارك علم و فناوري داشته باشيم، بلكه بايد با حمايت مالي خوب از اساتيد، آنها و دانشجويان را طوري درگير فعاليتهاي تحقيقاتي كنيم كه نتايج كار آنها مورد استفاده قرار گيرد.
احمدپور افزود: اساتيد بايد به نحوي حمايت مالي شوند كه تمام وقت خود را بر روي تحقيقات گذاشته و دغدغه مالي نداشته باشند.
رييس دانشگاه مازندران با اشاره به اقدامات ناموفق استكبار جهاني در جهت تحريم اقتصادي ايران اظهار كرد: در حال حاضر بايد در حوزه اقصادي كار كنيم و هر كسي در رشته تحصيلي خود بايد در تحقق شعار «توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني» كمك كند؛ چرا كه منظور از سرمايه تنها سرمايه مالي نيست.
وي در پايان با تاكيد بر لزوم كاربردي سازي پروژهها و پاياننامههاي دانشجويي، گفت: حال كه توانستهايم در زمينه رنكينگ توليد مقالات در جهان پيشرفت خوبي داشته باشيم، بايد در جهت كاربردي سازي پروژههاي دانشجويي نيز پيش برويم.
احمد احمدپور در گفتوگو با ايسنا، با تاكيد بر ضرورت در نظر گرفتن شرايط استاني، مكاني و نيازهاي منطقهاي براي ايجاد رشته، اظهار كرد: يكي از گامهاي خوب زير ساختي كه در سالهاي اخير مورد توجه وزارت علوم بوده است، آمايش آموزش عالي است.
وي در اين باره افزود: اگر بتوانيم بر اساس نيازهاي كشور و با مطالعه تحقيقاتي رشته ايجاد كنيم، دانشگاهها سهم عمدهاي در رفع نيازهاي كشور خواهند داشت.
احمدپور با بيان اينكه بايد دانشگاه را از حالت سنتي خارج كنيم، تصريح كرد: در دانشگاه سنتي بيشتر بحث تئوري مطرح است، اما در دانشگاه مدرن هر استاد بايد 12 دانشجو را مشغول به كار كند و اگر اين كار را انجام دهد، رسالت استادي خود را انجام داده است.
وي به گسترش مراكز رشد، پاركهاي علم و فناوري و شهركهاي تحقيقاتي تاكيد كرد و گفت: براي كشور ما جالب نيست كه تنها يك شهرك تحقيقاتي و حدود 20 پارك علم و فناوري داشته باشيم، بلكه بايد با حمايت مالي خوب از اساتيد، آنها و دانشجويان را طوري درگير فعاليتهاي تحقيقاتي كنيم كه نتايج كار آنها مورد استفاده قرار گيرد.
احمدپور افزود: اساتيد بايد به نحوي حمايت مالي شوند كه تمام وقت خود را بر روي تحقيقات گذاشته و دغدغه مالي نداشته باشند.
رييس دانشگاه مازندران با اشاره به اقدامات ناموفق استكبار جهاني در جهت تحريم اقتصادي ايران اظهار كرد: در حال حاضر بايد در حوزه اقصادي كار كنيم و هر كسي در رشته تحصيلي خود بايد در تحقق شعار «توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني» كمك كند؛ چرا كه منظور از سرمايه تنها سرمايه مالي نيست.
وي در پايان با تاكيد بر لزوم كاربردي سازي پروژهها و پاياننامههاي دانشجويي، گفت: حال كه توانستهايم در زمينه رنكينگ توليد مقالات در جهان پيشرفت خوبي داشته باشيم، بايد در جهت كاربردي سازي پروژههاي دانشجويي نيز پيش برويم.