در سازمان های دولتی و غیردولتی، مکررا دیده می شود که برخی کارکنان چنان از خود بدقلقی نشان می دهند که نه تنها مسئول بالاسری خود را دچار عذاب میکنند، بلکه بقیه کارکنان را نیز بیبهره نمیگذارند. اما ...
حسادت از طریق تأثیری که بر انگیزه درونی کارکنان برجای میگذارد روی رفتارهای خلاقانه کارکنان تأثیرگذار است
حسادت مخرب از طریق کاهش انگیزۀ درونی کارکنان، مانع از مشارکت آن ها در رفتارهای خلاقانه میشود....
اطلاعات جدید نشان میدهد که تقریباً برای ۷۰٪ از افراد این موضوع صدق میکند: مدیر، نسبت به درمانگر یا پزشک تأثیر بیشتری بر سلامت روان افراد دارد و تاثیر مدیر به اندازه تأثیر شریک زندگی افراد است. ...
به منظور آشنایی بهتر با مفهوم تاب آوری ( Resiliency ) ابتدا باید به شناخت نوع حوادث پرداخت و از این مهمتر شاید آشنایی با اجزای تشکیل دهنده تاب آوری ( Resiliency ) یک سیستم باشد
تابآوری سازمانی عبارتست از توانایی سازمان برای پیشبینی، آمادهسازی، پاسخگویی و انطباق با تغییرات تدریجی و اختلالات ناگهانی به منظور بقا و شکوفایی است.
تابآوری نیروی کار ، به عبارت ساده، گروهی از کارمندان است که احساس ثبات و امنیت میکنند
و میتوانند با چالشهای محیط کار، استرسهای روزانه و تغییرات سازمانی بدون از دست دادن
تعامل یا انگیزه مقابله ...
خویشتنآگاهی یکی از ویژگیهای کلیدی است. لازمه این که بخواهید خودتان را بشناسید کنجکاوی است و گاهی اوقات ممکن است روبهرو شدن با خود ترسناک به نظر برسد.
خیلی چیزها میتوانند باعث شوند یک محیط کار سمی باشد؛ از مشکلات سیستمی گرفته تا رفتارهای خشونتآمیز مدیران و همکاران؛ اما بررسی تمام این جزئیات که باعث سمی بودن یک محیط کاری میشوند به اندازهٔ چیزی ...
فرسودگی شغلی که به عنوان فرسودگی محیط کار نیز شناخته میشود زمانی اتفاق میافتد که منابع فیزیکی، عاطفی و ذهنی فرد مصرف شود. این بر خلاف استرس گاه رخ میدهد و همه زمانی که فشار و مخاطرات شغل زیاد ...
به گزارش میگنا کار فقط راهی برای تأمین نیازهای ضروری زندگی نیست؛ بلکه کار به عنوان یک عنصر حیاتی در موقعیت اجتماعی افراد به شمار می رود . هرگاه بین نیازمندی های شغلی و توانایی های کارگر تعادل ...
مدیریت بحران دارای چهار رکن اصلی کاهش خسارات، آمادگی، واکنش اضطراری و بازسازی است. سیستم جامع مدیریت بحران مخاطرات بالقوه و منابع موجود را ارزیابی کرده و طوری برنامه ریزی می نماید که منابع موجود ...
به گزارش میگنا طی دهه اخیر و همزمان با موج عظیم تغییرات اجتماعی، اقتصادی، سیاسی،فرهنگی،سازمانها نیز دستخوش دگرگونیهای ساختاری و بنیادی فراوانی شده اند.
با وجود این، وجهه مشترک ...
به گزارش میگنا وجود برنامه هایی برای سلامت کارکنان در محل کار می تواند افراد در معرض خطر را شناسایی کند و به آنها کمک برساند توجه کارفرمایان به سلامت روان می تواند هزینه مراقبت های بهداشتی را برای ...
به گزارش میگنا با توجه به اهمیت هیجان در محل کار به عنوان منبع اطلاعاتی اولیه و عامل انگیزشی، لازم است رهبران، بیشتر بر روی هیجان متمرکز شوند و یاد بگیرند روی هیجانات در کارمندان و در مشتریان کار ...