جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۰
کد مطلب: 64209
۷
۲

دستگیری روانشناس‌نمای اینستاگرامی اخاذ

دستگیری روانشناس‌نمای اینستاگرامی اخاذ
به گزارش ایسنا، سرهنگ داود معظمی گودرزی گفت: در روزهای اخیر، یک زن جوان به پلیس فتا مراجعه کرد و ادعا کرد که توسط یک روان شناس مورد اذیت و آزار و اخاذی قرار گرفته است.

این شاکی درباره جزئیات این پرونده به پلیس گفت که مدتی پیش به دلیل مشکلات روحی به دنبال یک روان شناس در فضای مجازی می گردد. وی در هنگام جستجو با پیجی آشنا می شود که مطالب خوبی در آن بارگذاری شده بود؛ بنابراین برای مراجعه حضوری با این روان شناس به دفتر وی مراجعه می کند.

به گفته شاکی این پرونده، وی پس از مراجعه به دفتر این روان شناس، مورد آزار و اذیت قرار گرفته است.وی همچنین عنوان کرد که متهم با نشان دادن اسلحه و بی‌سیم، قربانی را تهدید و مبلغی را نیز اخاذی کرده است.

گودرزی با اشاره به اهمیت این پرونده گفت:  بلافاصله پس از بررسی اظهارات شاکی و انجام تحقیقات سایبری ، اقدامات اولیه پرونده آغاز شد و موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی های بیشتر، شکات این پرونده به بیش از ۱۰ نفر افزایش یافت و کارشناسان فنی با تحقیقات بیشتر متوجه شدند مجرم با جعل عنوان روانشناس در اینستاگرام فعالیت می کند و بعد از پیدا کردن سوژه های خود، اهداف مجرمانه خود را پیش می برد.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان ادامه داد: با تلاش های شبانه روزی پلیس فتا، این فرد شناسایی و دستگیر شد. همچنین از محل اختفای او،  یک قبضه سلاح قلابی و تعدادی بیسیم نیز کشف و ضبط شد.

گودرزی با اشاره به اینکه این شخص دارای سابقه بیماری روانی است؛ گفت: متهم پس از انتقال به پلیس فتا به جرائم خود نسبت به جعل عنوان، برقراری ارتباط با سوژه ها و در نتیجه تهدید و اخاذی اعتراف کرد. 

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد به هویت ها در فضای مجازی اعتماد نکنند.

همچنین موارد مشکوک را از طریق تماس تلفنی با مرکز فوریت های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ و یا مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir  گزارش کنند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

Iran, Islamic Republic of
یکسری زن و مرد خل چل افتادن تو اینستاگرام دنبال روانشناس های قلابی و پول زیاد هم خرج میکنن چرا چون دنبال زرق و برق هستن ،اگر کمی کله اشان را به کار بندازند از سایت سازمان نظام روانشناسی استعلام اون فرد رومیگیرن که این فرد آیا روانشناس هست یا نه که چون عقل ندارن این استعلام رو نمیگیرن
Iran, Islamic Republic of
کلا توی همه ی مسائل همینطوری گول می‌خورند. درسته چون نمی‌خوان بفهمند که الان راحت میشه فهمید فلان شخص وکیل روانشناس یا فلان کاره هست یا خیر.
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
شايد شخصي آنقدر ميل به درك شدن دارد، ميل به دوست داشته شدن ندارد