کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تعداد مراکز مشاوره خانواده در کشور

30 مهر 1391 ساعت 11:33


وجود 190 مرکز مشاوره خانواده در کشور مدیرکل آموزش، مشاوره و خانواده سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: انتخاب شورای انجمن‌ها و برنامه‌های آموزشی و تربیتی در جهت تداوم پیوند اولیاء و مربیان است.


محمدرضا بورقانی فراهانی در گفت‌وگو با ایسنا - منطقه خراسان، با بیان این که انتخاب شورای انجمن اولیاء و مربیان در مدرسه، شهرستان و استان، اعضا در کلاس‌های آموزش خانواده و تربیتی شرکت دارند افزود: مراکز راهنمایی و مشاوره، اولین مسیری است که از توانمندی‌ها و تجارت و مهارت‌های اولیا و مربیان بهره برده می‌شود.


وی تصریح کرد: تمام خدمات ارائه داده می‌شود تا بتوانیم با کمک خانواده‌ها و دانش‌آموزان در راستای تربیت دینی و ارتقای توانمندی‌های آنان گام برداریم.


بورقانی فراهانی ادامه داد: در سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش برنامه‌های خاصی با هدف بالا بردن سطح علمی و آموزشی دانش‌آموزان پیش‌بینی شده است که با مشارکت تخصصی اولیا و مربیان در جهت ارتقای کمی و کیفی دانش‌آموزان، تحکیم خانواده، تعلیم و تربیت و آگاهی‌سازی اولیا است.


مدیرکل آموزش، مشاوره و خانواده سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش فراهانی خاطرنشان کرد: 190 مرکز مشاوره خانواده وجود دارد که سالانه 120 هزار مراجعه کننده دارد و حدود 750 مشاور تخصصی به خانواده‌ها در قالب خدمات یاورانه‌ای بهره می‌رساند.


وی افزود: سالانه حدود 900 هزار دوره‌ی‌آ‌موزشی خانواده‌ها برگزار می شود و شامل نشست‌های تخصصی می‌باشد که با تاکید بر آیات قرآن کریم و روایات ائمه معصومین در این مسیر مشاوره‌ای انجام می‌شود.


کد مطلب: 14834

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/14834/تعداد-مراکز-مشاوره-خانواده-کشور

میگنا
  https://www.migna.ir