کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تنها ۳ درصد دانشجویان کشور شاهد و ایثارگر هستند

تکمیل پردیس شهدای دانشگاه‌ها در سال ۹۲

19 فروردين 1392 ساعت 14:48

از تعداد 4 میلیون و 404 هزار و 614 دانشجوی شاغل به تحصیل در نظام آموزشی کشور 135 هزار و 273 نفر یعنی حدود 3 درصد از دانشجویان کل کشور شاهد و ایثارگر هستند


معاون امور دانشجویان داخل کشور سازمان امور دانشجویان گفت: با وجود سهمیه ۴۰ درصدی خانواده‌های شاهد و ایثارگر فقط ۳درصد دانشجویان از این خانواده‌ها هستند.
به گزارش فارس، مجتبی بذرافشان معاون امور دانشجویان داخل کشور سازمان امور دانشجویان در نشست خبری صبح امروز با اشاره به حضور 3 درصد دانشجویان خانواده‌های ایثارگر و شاهد در دانشگاه‌های کشور، گفت: از تعداد 4 میلیون و 404 هزار و 614 دانشجوی شاغل به تحصیل در نظام آموزشی کشور 135 هزار و 273 نفر یعنی حدود 3 درصد از دانشجویان کل کشور شاهد و ایثارگر هستند. در حالیکه 40 درصد سهمیه دانشگاه‌ها مربوط به این خانواده‌ها است.
وی با اشاره به فعالیت‌های اداره کل شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان در سال 91 گفت: 900 نفر از این دانشجویان در سال گذشته موفق به انتقال شدند. بذرافشان گفت: همچنین در سال گذشته پردیس‌های شهدای دانشگاه‌ها نیز ایجاد شد که برای سال 92 نیز 22 پردیس تکمیل می‌شود.
وی اظهار داشت: آیین‌نامه پژوهشی دانشجویان شاهد و ایثارگر هم در سال گذشته تدوین و تصویب شد. معاون امور دانشجویان داخل کشور سازمان امور دانشجویان عنوان کرد: ایجاد قطب‌های ورزشی دانشگاهی، برگزاری آیین نکوداشت دانشجویان غیر ایرانی در شهر مشهد، جشنواره فرهنگ ملل از برنامه‌های سازمان امور دانشجویان در سال 92 است.
*راه‌اندازی خوابگاه ویژه دانشجویان غیر ایرانی
بذرافشان از راه‌اندازی خوابگاه ویژه و متمرکز دانشجویان غیر ایرانی خبر داد و گفت: در هر شهر باید خوابگاهی برای این دانشجویان داشته باشیم که ابعاد فرهنگی در آن رعایت شده باشد. وی افزود: همچنین اولین گردهمایی بزرگ دانشجویان غیر ایرانی نیز با دعوت از این دانشجویان در سال 92 برگزار می‌شود. معاون امور دانشجویان داخل کشور سازمان امور دانشجویان گفت: کمیته پایان‌نامه‌های تحصیلی نیز قرار است برای هدفمند کردن این پایان‌نامه‌ها تشکیل شود.
وی با اشاره به انتقال برخی دانشجویان از طریق نقل و انتقال در سال‌های 90 و 91 گفت:‌49 هزار و 909 نفر مراحل انتقالشان انجام شده و 8234 دانشجوی انصرافی نیز برای اشتغال دوباره به تحصیل درخواست دادند که از این تعداد 7643 نفر پذیرش شدند.


کد مطلب: 17020

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/17020/تنها-۳-درصد-دانشجویان-کشور-شاهد-ایثارگر-هستند

میگنا
  https://www.migna.ir