کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اعلام روزشمار و برنامه‌های هفته معلم و بسیج فرهنگیان

7 ارديبهشت 1392 ساعت 13:06

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان به اعلام روزشمار و برنامه‌های هفته معلم و بسیج فرهنگیان پرداخت و گفت: در روز «معلم بسیجی، مروج الگوی زندگی اسلامی» فرهنگیان بسیجی به دیدار خانواده شهدای فرهنگی و جانبازان بالای 70 درصد می‌روند.


رئیس سازمان بسیج فرهنگیان به اعلام روزشمار و برنامه‌های هفته معلم و بسیج فرهنگیان پرداخت و گفت: در روز «معلم بسیجی، مروج الگوی زندگی اسلامی» فرهنگیان بسیجی به دیدار خانواده شهدای فرهنگی و جانبازان بالای 70 درصد می‌روند.
رئیس سازمان بسیج فرهنگیان به اعلام روزشمار و برنامه‌های هفته معلم و بسیج فرهنگیان پرداخت و گفت: در روز «معلم بسیجی، مروج الگوی زندگی اسلامی» فرهنگیان بسیجی به دیدار خانواده شهدای فرهنگی و جانبازان بالای 70 درصد می‌روند.
شعبانعلی رمضانیان، رئیس سازمان بسیج فرهنگیان در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه شعار هفته معلم و بسیج فرهنگیان، «معلم بسیجی حماسه‌ساز عرصه سیاست و اقتصاد» نام دارد، اظهار داشت: امسال هفته معلم مقارن با ولادت حضرت زهرا(س) و بنیانگذار کبیر انقلاب است که پیشاپیش این روز را خدمت همه معلمان و مردم تبریک می‌گوییم.
وی با اشاره به دشمنی‌های بدخواهان نظام جمهوری اسلامی ایران، ادامه داد: دشمنان پس از انقلاب اسلامی ایران، کینه‌جویی خود را به طرق مختلف نشان دادند اما مقصودشان حاصل نشد و به همین دلیل اکنون به تحریم اقتصادی رو آوردند تا مقاومت مردم را بشکنند و نظام را ساقط کنند.
رمضانیان با بیان اینکه دشمنان به دنبال کتمان حقایق هستند، گفت: آنها با وارونه جلوه دادن حقایق، می‌خواهند مانع آگاهی بخشی به مردم شوند و تکیه‌شان و بر جهل و ناآگاهی مردم است.
وی اضافه کرد: با توجه به شعار امسال که از سوی مقام معظم رهبری «حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی» نامیده شده است، در نظر داریم به کمک فرهنگیان بسیجی امر روشنگری را دنبال کنیم.
* برگزاری یادواره شهدای فرهنگی در سراسر کشور
رئیس سازمان بسیج فرهنگیان به روزشمار هفته معلم و بسیج فرهنگیان اشاره کرد و افزود: این برنامه‌ها از دهم اردیبهشت آغاز می‌شود و تا شانزدهم اردیبهشت ادامه دارد که در دو سطح کلان کشوری و شهرستان‌ها و استان‌ها برنامه‌ها را برگزار می‌کنیم. وی ادامه داد: روز سه‌شنبه دهم اردیبهشت روز «معلم بسیجی، غیرت ملی و پایمردی» نامیده شده است که در این روز یادواره شهدای فرهنگی در سراسر کشور برگزار می‌شود. رمضانیان بیان داشت: برگزاری مسابقه وبلاگ‌نویسی با موضوع راه‌های تحقق شعار سال و اجرای طرح جمع‌آوری ایده‌ها و نظرات فرهنگیان برای خلق حماسه در عرصه سیاسی و اقتصادی از طریق سایت سازمان بسیج فرهنگیان به آدرس www.cbo.ir از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده است.
وی اضافه کرد: روز چهارشنبه یازدهم اردیبهشت که ولادت حضرت زهرا(س) و میلاد حضرت امام خمینی(ره) است را روز «معلم بسیجی، بصیرت سیاسی و ولایتمداری» نام نهادیم که در این روز معلمان بسیجی با نمایندگان ولی فقیه و ائمه جماعات سراسر کشور دیدار می‌کنند.
این مقام مسئول در بسیج فرهنگیان افزود: برگزاری نشست بصیرتی برای فرهنگیان بسیجی با موضوع حماسه سیاسی و اقتصادی در همه شهرستان‌ها، برگزاری نشست صمیمی نخبگان و فرهنگیان با استانداران و فرمانداران و برگزاری جلسات حلقه‌های صالحین در سطح شهرستان‌ها و استان‌ها از دیگر برنامه‌ها در روز یازدهم اردیبهشت است.
* تجدید میثاق بسیجیان فرهنگی با آرمان‌های امام(ره)
رئیس سازمان بسیج فرهنگیان به روز دوازدهم اردیبهشت که روز شهادت استاد مطهری است، اشاره کرد و گفت: این روز به عنوان روز «معلم بسیجی، جهاد علمی و شهادت طلبی» نامیده شده است و مراسم تجدید بیعت با آرمان‌های امام خمینی(ره) در حرم مطهر ایشان برگزار می‌شود؛ ضمن اینکه گلباران و عطر افشانی مزار شهدای فرهنگی نیز در این روز انجام خواهد شد. وی به برگزاری مراسم شهادت استاد مطهری اشاره کرد و ادامه داد: در روز دوازدهم اردیبهشت در محل شهادت استاد مطهری، مراسم گرامیداشت سالروز شهادت ایشان برگزار می‌شود.
* دیدار با خانواده شهدای فرهنگی و جانبازان بالای 70 درصد
رمضانیان اظهار داشت: روز جمعه سیزدهم اردیبهشت روز «معلم بسیجی، وحدت، انتظار و اقتدار ملی» نامیده شده است و در این روز فرهنگیان بسیجی در تمام شهرستان‌ها به صورت منسجم در مراسم نماز جمعه شرکت می‌کنند و بیانیه‌ بسیج فرهنگیان نیز در نماز جمعه قرائت خواهد شد.
وی، روز شنبه چهاردهم اردیبهشت را روز «معلم بسیجی، فرهنگ‌ساز عرصه سیاسی و اقتصادی» عنوان کرد و گفت: در این روز مراسم صبحگاه مشترک فرهنگیان در تمام ادارات آموزش و پرورش و نشست‌ استانی شورای مشورتی برگزار می‌شود. رئیس سازمان بسیج فرهنگیان، روز یک‌شنبه پانزدهم اردیبهشت را روز «معلم بسیجی، مروج الگوی زندگی اسلامی» عنوان کرد و بیان داشت: دیدار با خانواده شهدای فرهنگی، ایثارگران و جانبازان بالای 70 درصد از برنامه این روز است.
* آشنایی فرهنگیان بسیجی با دستاوردهای علمی کشور
این مقام مسئول در بسیج فرهنگیان ادامه داد: روز دوشنبه شانزدهم اردیبهشت روز «معلم بسیجی، مولد علم و فناوری» نامیده شده است و این روز به برنامه‌‌های ابتکاری و بومی و محلی فرهنگیان بسیجی اختصاص دارد؛ ضمن اینکه برنامه بازدیدهای علمی را نیز برای فرهنگیان پیش‌بینی کردیم تا فرهنگیان با دستاوردهای علمی کشور آشنا شوند.
رمضانیان به بحث انتخابات اشاره کرد و گفت: بسیج فرهنگیان در این زمینه به ضرورت و اهمیت حضور و بیان معیار و شاخص‌های فرد اصلح می‌پردازد.


کد مطلب: 17267

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/17267/اعلام-روزشمار-برنامه-های-هفته-معلم-بسیج-فرهنگیان

میگنا
  https://www.migna.ir