کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جزییات بخشنامه افزایش حقوق و مزایای 92 کارمندان دانشگاه آزاد

خبرگزاری ايسنا , 11 تير 1392 ساعت 15:15


معاون اداری مالی دانشگاه آزاد بخشنامه افزایش علی الحساب حقوق و مزایای سال 92 کارمندان غیر عضو هیات علمی دانشگاه آزاد را به تمامی روسای مناطق، واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، محمد خجسته با اشاره به ابلاغ بخشنامه افزایش علی الحساب حقوق و مزایای سال 92 کارمندان غیر عضو هیات علمی به روسای مناطق، واحدها و مراکز آموزشی، گفت: این افزایش پس از تصویب هیات امنای مرکزی دانشگاه آزاد به صورت قطعی اعمال می‌شود.

بر اساس این گزارش در بخشنامه مذکور آمده است: افزایش سالانه حقوق و مزایای کارکنان غیرعضو هیات علمی به میزان 25 درصد نسبت به سال گذشته به شرح زیر است:
- حقوق مبنا، سنوات، فوق العاده شغل، حق تاهل، حق اولاد، حق مسکن، خواربار، فوق العاده ایاب و ذهاب، با توجه به اینکه حق جذب درصدی از مجموع حقوق مبنا، حق سنوات و فوق العاده شغل است بنابراین افزایش سالانه سه جزء مذکور به صورت خودکار موجب افزایش حق جذب می‌شود.

- حق الزحمه کارکنان خرید خدمت و کارکنان ساعتی نیز همانند بند یک این بخشنامه تعیین می‌شود. فوق العاده‌هایی که در بند یک عنوان شده است مشمول 25 درصد افزایش خواهد شد و بقیه مواردی که در بند ذکر نشده است مشمول ضریب افزایش نخواهد شد. همچنین با توجه به اینکه حقوق و مزایای کارکنان ساعتی زیر دیپلم که به صورت تمام وقت (185 ساعت در ماه) همکاری می‌کنند، نباید از حداقل دریافتی اعلام شده از سوی سازمان تامین اجتماعی (4 میلیون و 871 هزار و 250 ریال) کمتر شود. رقم ارزش ریالی هر ساعت کارکرد آن 26 هزار و 332 ریال تعیین می‌شود و ارزش ریالی هر ساعت کارکرد کارکنان ساعتی که با مدرک زیر دیپلم به صورت غیربیمه همکاری می‌کنند با اعمال افزایش 25 درصد معادل 24 هزار و 364 ریال تعیین می‌شود.

در صورتی که پرسنل ساعتی بیمه شده زیر 185 ساعت در ماه کارکرد داشته باشند به نسبت کارکرد آنان حق بیمه پرداخت می‌شود و واحد دانشگاهی ملزم به رعایت حداقل دریافتی برای این قبیل کارکنان نمی‌باشد.

همچنین از اول فروردین 92 فوق العاده خاص بدی آب و هوا و محرومیت از تسهیلات زندگی کارکنان غیرعضو هیات علمی تمام وقت دانشگاه به میزان درصدی از حقوق مبنا تعیین شده و برابر جدول پیوست در بخشنامه قابل اجراست.

شایان ذکر است، نحوه محاسبه افزایش حقوق و مزایای کارکنانی که مشمول دریافت حداقل دریافتی سازمان تامین اجتماعی و ما به التفاوت تطبیق سال 88 شده‌اند، ابتدا بدون در نظر گرفتن ارقام مربوطه ما به التفاوت حداقل دریافتی تامین اجتماعی و ما به التفاوت تطبیق سال 88 در آخرین حکم حقوقی سال 91 نسبت به افزایش 25 درصدی (سال 92) سایر آیتم‌های حقوقی مطابق مندرجات بخشنامه اقدام و سپس حقوق و مزایای حاصله با حداقل حقوق و مزایای اعلام شده از سوی تامین اجتماعی به شرح مندرج در بخشنامه مذکور برای سال 92 تطبیق داده شود و چنانچه مشمول حداقل دریافتی تامین اجتماعی شود نسبت به برقراری آن اقدام و سپس رقم تفاوت تطبیق سال 88 عینا و بدون تغییر به جمع حقوق و مزایا اضافه شود.

همچنین شایان ذکر است، رقم ما به التفاوت تطبیق سال 88، رقمی ثابت خواهد بود و به هیچ وجه افزایش یا کاهش نخواهد یافت.
بر اساس این گزارش در این بخشنامه آمده است با توجه به افزایش حقوق و مزایای کارکنان دانشگاه و بار مالی سنگین ناشی از آن انتظار می‌رود خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی بیش از پیش حداکثر صرفه جویی را به منظور تقلیل هزینه‌های جاری انجام داده و تاکید می‌شود از استخدام بی رویه و بدون مجوز و مازاد بر نیاز اکیدا خودداری شود.


کد مطلب: 18306

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/18306/جزییات-بخشنامه-افزایش-حقوق-مزایای-92-کارمندان-دانشگاه-آزاد

میگنا
  https://www.migna.ir