کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

توضیحات وزیر و معاونش درباره برگزاری آزمون استخدامی مربیان پیش‌دبستانی

خبرگزاری ايسنا , 12 تير 1392 ساعت 11:40

برگزاری آزمون استخدام مربیان پیش دبستانی توسط وزارت آموزش و پرورش که چندی پیش از طریق سایت‌های خبری اعلام شد، موجی از سوالات بیشمار را به معاونت ابتدایی این وارتخانه کشاند، اما آموزش و پرورش در حالی وعده برگزاری آزمون یاد شده را می‌دهد که تاکنون موفق به اخذ مجوز برگزاری این آزمون نشده است.


فاطمه قربان معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: با توجه به اینکه برگزاری آزمون نیازمند مجوز قانونی است و وزیر هم اعلام کرده که به دنبال اخذ این مجوزها هستیم، اما مربیان پیش دبستانی باید بدانند که این دوره رسمی و غیر اجباریست، لذا در صورت برگزاری آزمون نیز این افراد در پیش دبستانی جذب نخواهند شد و باید در دوره رسمی اجباری ازجمله ابتدایی یا متوسطه جذب شوند. آموزش و پرورش از لحاظ قانونی نمی‌تواند برای دوره رسمی غیراجباری جذب نیرو داشته باشد
 وی افزود: آموزش و پرورش از لحاظ قانونی نمی‌تواند برای دوره رسمی غیراجباری جذب نیرو داشته باشد؛ در صورتی که مجوز آزمون صادر و مربیان نیز در این آزمون شرکت کنند باید در سایر دوره‌های رسمی اجباری تدریس کنند و نمی‌توانند استخدام آموزش و پرورش بوده و در یک دوره غیراجباری فعالیت داشته باشند.
قربان پیش ازاین نیز در این باره به ایسنا گفته بود: همانطور که آموزش و پرورش موظف است در قبال کودکان لازم التعلیم امکانات،‌ تجهیزات و نیروی انسانی را فراهم کند و حتی به صورت تک تک به دنبال کودکان لازم التعلیم است، بنابراین زمانی که پیش دبستانی دوره رسمی و اجباری شود،‌ آموزش و پرورش در قبال دوره پیش دبستانی متعهد شده و باید الزامات آموزشی آن را فراهم کند که در آن زمان جذب رسمی مربیان بخشی از این تعهد خواهد بود.
بر اساس این گزارش، وزیر آموزش و پرورش در آخرین اظهارات خود در صحن علنی مجلس با اشاره به مصوبه مجلس در مورد مربیان پیش‌دبستانی، خاطرنشان کرد: طبق مصوبه مجلس، طی دو سال آموزش و پرورش باید آزمونی را برگزار کند و بر اساس تخصص، جنسیت و منطقه، نیروهای مورد نیاز را جذب کند؛ در حال حاضر تنها هفت ماه از تصویب این قانون گذشته و آموزش و پرورش اقداماتی را در این مسیر دنبال می‌کند و باید اعتبار آن را تامین کند. نهایتا سعی می‌کنیم در زمانی که قانون مشخص کرده این کار انجام شود. وزیر آموزش و پرورش در حالی از برگزاری آزمون خبرداده است که حتی در بودجه 92 نیز اعتبار جذب نیروها لحاظ نشده است، ضمن آنکه تاکنون در باره زمان و جزییات برگزاری آزمون هیچ یک از مسوولان وزارتخانه اطلاعات شفافی ارائه نداده‌اند.

وزیر آموزش و پرورش در نشست خبری خود که هفته گذشته برگزار شد با تشریح جزییات این آزمون اظهار کرد: مربیان پیش‌دبستانی که در آزمون پذیرفته شوند، در ابتدایی به کار گرفته خواهند شد، چراکه بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی آموزش و پرورش برای همیشه باید تکلیف مربیان پیش‌دبستانی را روشن کند و موظف است طی دو سال با برگزاری آزمون، این نیروها را تعیین و تکلیف کند.

وی گفته بود: بر اساس قانون، آموزش و پرورش می‌تواند طبق نیاز بر اساس تخصص، رشته، منطقه و جنسیت این آزمون‌ها را برگزار کرده و نیروهای پذیرفته شده را تعیین و تکلیف کند و این آزمون یک بار برای همیشه برگزار خواهد شد و پس از آن هیچ نوع آزمونی برای مربیان پیش دبستانی برگزار نخواهیم کرد، چرا که می‌خواهیم همانند نیروهای شرکتی و حق‌التدریسی برای همیشه این نیروها را ساماندهی کنیم.

حاجی‌بابایی با تاکید بر اینکه پذیرفته‌ شده‌های آزمون مربیان پیش دبستانی بر اساس نیاز، تخصص، جنسیت و منطقه در دوره ابتدایی جذب آموزش و پرورش خواهند شد، بار دیگر تاکید کرد: این آزمون تکرار نخواهد شد.

با توجه به اینکه همیشه موضوع استخدام آنهم در آموزش و پرورش واکنش‌های زیادی به دنبال دارد، لذا به نظر می‌رسد چنانچه آموزش و پرورش به صورت شفاف در این زمینه اطلاع رسانی می‌کرد شاهد واکنش‌های متفاوت و سر درگمی متقاضیان نبودیم؛ ضمن آنکه برای هر استخدامی در دستگاه‌های دولتی باید اعتبار آن در بودجه مشخص شود، اما آموزش و پرورش نه تنها در بودجه 92 چنین رقمی را پیش‌بینی نکرده، بلکه زمان دقیق برگزاری آزمون نیز مشخص نیست.


کد مطلب: 18321

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/18321/توضیحات-وزیر-معاونش-درباره-برگزاری-آزمون-استخدامی-مربیان-پیش-دبستانی

میگنا
  https://www.migna.ir