دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۲ / ۱۱:۴۰
کد مطلب: 18321
۰
۱

توضیحات وزیر و معاونش درباره برگزاری آزمون استخدامی مربیان پیش‌دبستانی

فاطمه قربان معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: با توجه به اینکه برگزاری آزمون نیازمند مجوز قانونی است و وزیر هم اعلام کرده که به دنبال اخذ این مجوزها هستیم، اما مربیان پیش دبستانی باید بدانند که این دوره رسمی و غیر اجباریست، لذا در صورت برگزاری آزمون نیز این افراد در پیش دبستانی جذب نخواهند شد و باید در دوره رسمی اجباری ازجمله ابتدایی یا متوسطه جذب شوند. آموزش و پرورش از لحاظ قانونی نمی‌تواند برای دوره رسمی غیراجباری جذب نیرو داشته باشد
 وی افزود: آموزش و پرورش از لحاظ قانونی نمی‌تواند برای دوره رسمی غیراجباری جذب نیرو داشته باشد؛ در صورتی که مجوز آزمون صادر و مربیان نیز در این آزمون شرکت کنند باید در سایر دوره‌های رسمی اجباری تدریس کنند و نمی‌توانند استخدام آموزش و پرورش بوده و در یک دوره غیراجباری فعالیت داشته باشند.
قربان پیش ازاین نیز در این باره به ایسنا گفته بود: همانطور که آموزش و پرورش موظف است در قبال کودکان لازم التعلیم امکانات،‌ تجهیزات و نیروی انسانی را فراهم کند و حتی به صورت تک تک به دنبال کودکان لازم التعلیم است، بنابراین زمانی که پیش دبستانی دوره رسمی و اجباری شود،‌ آموزش و پرورش در قبال دوره پیش دبستانی متعهد شده و باید الزامات آموزشی آن را فراهم کند که در آن زمان جذب رسمی مربیان بخشی از این تعهد خواهد بود.
بر اساس این گزارش، وزیر آموزش و پرورش در آخرین اظهارات خود در صحن علنی مجلس با اشاره به مصوبه مجلس در مورد مربیان پیش‌دبستانی، خاطرنشان کرد: طبق مصوبه مجلس، طی دو سال آموزش و پرورش باید آزمونی را برگزار کند و بر اساس تخصص، جنسیت و منطقه، نیروهای مورد نیاز را جذب کند؛ در حال حاضر تنها هفت ماه از تصویب این قانون گذشته و آموزش و پرورش اقداماتی را در این مسیر دنبال می‌کند و باید اعتبار آن را تامین کند. نهایتا سعی می‌کنیم در زمانی که قانون مشخص کرده این کار انجام شود. وزیر آموزش و پرورش در حالی از برگزاری آزمون خبرداده است که حتی در بودجه 92 نیز اعتبار جذب نیروها لحاظ نشده است، ضمن آنکه تاکنون در باره زمان و جزییات برگزاری آزمون هیچ یک از مسوولان وزارتخانه اطلاعات شفافی ارائه نداده‌اند.

وزیر آموزش و پرورش در نشست خبری خود که هفته گذشته برگزار شد با تشریح جزییات این آزمون اظهار کرد: مربیان پیش‌دبستانی که در آزمون پذیرفته شوند، در ابتدایی به کار گرفته خواهند شد، چراکه بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی آموزش و پرورش برای همیشه باید تکلیف مربیان پیش‌دبستانی را روشن کند و موظف است طی دو سال با برگزاری آزمون، این نیروها را تعیین و تکلیف کند.

وی گفته بود: بر اساس قانون، آموزش و پرورش می‌تواند طبق نیاز بر اساس تخصص، رشته، منطقه و جنسیت این آزمون‌ها را برگزار کرده و نیروهای پذیرفته شده را تعیین و تکلیف کند و این آزمون یک بار برای همیشه برگزار خواهد شد و پس از آن هیچ نوع آزمونی برای مربیان پیش دبستانی برگزار نخواهیم کرد، چرا که می‌خواهیم همانند نیروهای شرکتی و حق‌التدریسی برای همیشه این نیروها را ساماندهی کنیم.

حاجی‌بابایی با تاکید بر اینکه پذیرفته‌ شده‌های آزمون مربیان پیش دبستانی بر اساس نیاز، تخصص، جنسیت و منطقه در دوره ابتدایی جذب آموزش و پرورش خواهند شد، بار دیگر تاکید کرد: این آزمون تکرار نخواهد شد.

با توجه به اینکه همیشه موضوع استخدام آنهم در آموزش و پرورش واکنش‌های زیادی به دنبال دارد، لذا به نظر می‌رسد چنانچه آموزش و پرورش به صورت شفاف در این زمینه اطلاع رسانی می‌کرد شاهد واکنش‌های متفاوت و سر درگمی متقاضیان نبودیم؛ ضمن آنکه برای هر استخدامی در دستگاه‌های دولتی باید اعتبار آن در بودجه مشخص شود، اما آموزش و پرورش نه تنها در بودجه 92 چنین رقمی را پیش‌بینی نکرده، بلکه زمان دقیق برگزاری آزمون نیز مشخص نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

رضا نمازی
سلام و عرض ادب و خسته نباشید
عاجزانه خواهشمندیم این آزمون هرچه سریعتر برگزار شود تا مربیان عزیز و زحمتکش پیش دبستانی با کمترین حقوق که در مدارس دولتی تدریس کردن اند از این سر در گمی و بلاتکلیفی راحت شوند
چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
سلامتي هميشه با دارو بدست نمياد بيشتر اوقات از آرامش خيال آرامش قلب و روح مياد سلامتي با خنده و عشق مياد