کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

95 درصد مبتلايان به سرطان حنجره سيگاري هستند

8 دی 1389 ساعت 11:18


استاد گروه گوش و حلق و بيني دانشگاه علوم پزشكي مشهد گفت:طبق تحقيقات انجام شده 95 درصد مبتلايان به سرطان حنجره، سيگاري هستند.
دكتر مسعود نقيب زاده روز دوشنبه در گفت وگو با ايرنا افزود: بر طبق اين بررسي ها سرطان حنجره در بين معتادان به مواد مخدر به علت استنشاق دود نيز شيوع بالايي دارد.
وي اظهار داشت: رسانه هاي گروهي و صدا و سيما در اطلاع رساني و آگاه سازي مردم نسبت به عوارض سيگار كشيدن و متعاقب آن شيوع سرطان حنجره، نقش مهم و رسالت خطيري را بر عهده دارند.
اين پزشك داراي فلوشيپ جراحي سروگردن در ادامه گفت: با كمال تاسف طي سالهاي گذشته سرطان هاي حنجره، سرطان هاي حفره دهاني و تومورهاي بدخيم گردن به علل مختلفي روند رو به رشدي داشته است.
دكتر نعقيب زاده افزود: اين در حالي است كه به دليل عدم توجه و آگاهي در مراجعه به پزشك اكثر اين سرطان ها به موقع تشخيص داده نمي شوند در حالي كه تشخيص به موقع عامل مهم در موفقيت درمان و جراحي تومورهاي بدخيم مي باشد.
وي با اشاره اينكه هم اكنون تمامي بيماريهاي مربوط به سر وگردن توسط پزشكان ايراني قابل درمان است، افزود: در حال حاضر همه جراحي هاي لازم در اين خصوص توسط جراحان ايراني انجام مي شود وتازه ترين تجربيات و يافته هاي علمي از طريق شركت در سمينارها و كنفرانس هاي مختلف دريافت مي شود.
وي با اشاره به اينكه اخيرا تحولات مثبتي در جراحي هاي سرو گردن دانشگاه علوم پزشكي مشهد رخ داده است ، گفت: انجام جراحي هاي مختلف در اين حوزه از اقدامات در حال انجام است كه ' جابجايي يك بافت پايه عروقي در بيماران سرطاني' از جمله اين جراحي ها است كه توسط پزشكان متخصص اين دانشگاه به تازگي انجام شده است.
استاد گوش حلق و بيني دانشگاه علوم پزشكي مشهد درادامه با اشاره به شستشوي دهان و بيني جهت پيشگيري و درمان سرماخوردگي در فصل زمستان، گفت: شستشوي دهان و مجاري بيني با آب نمك بايد با تجويز و پيشنهاد پزشك صورت گيرد.
به گفته وي در عفونت هاي ويروسي و عفونت هاي حاد باكتريايي شستشوي بيني نه تنها سودي ندارد بلكه مضر هم است و باعث انتشار عفونت و ساير عوارض مي شود.


کد مطلب: 1972

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/1972/95-درصد-مبتلايان-سرطان-حنجره-سيگاري-هستند

میگنا
  https://www.migna.ir