کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ستاد راهبردی فرهنگی دخانیات کشور اعلام کرد

ثبت ۱۵۰هزار طلاق در سال گذشته

طلاق گرفته‌ها بیشتر سیگار مصرف می‌کنند

12 آذر 1392 ساعت 10:24

دبیر ستاد راهبردی فرهنگی دخانیات کشور هشدار داد که استعمال کالای دخانی در میان طلاق گرفته‌ها رو به افزایش است.


به گزارش فارس، سید ابوالفضل موسوی فاضل در نشستی با فعالان تشکل های مردمی مبارزه با استعمال دخانیات ، با بیان این مطلب که آمار طلاق در ایران نگران کننده است، افزود: بر اساس نتایج مطالعات میدانی ، متاسفانه شاهد روند رو به افزایش استعمال کالای دخانی به ویژه سیگار در میان طلاق گرفته ها هستیم که باید با اتخاذ تمهیداتی ، از استمرار پایدار آن جلوگیری کرد.

وی تصریح کرد: درصد قابل توجهی از طلاق گرفته ها پیش از طلاق ، مصرف کننده هیچ یک از کالای های دخانی شامل سیگار و قلیان نبوده اند ، اما جهت کاهش مشکلات و معضلات عاطفی و روانی به اشتباه به سمت استعمال دخانیات گرایش پیدا کرده اند .

موسوی فاضل گفت: گرایش این قبیل افراد به مصرف دخانیات موجب دوری آنان از اجتماع و خانواده می شود و همین امر عامل تشدید کننده گرایش به استعمال دخانیات می شود.
وی افزود:روند مصرف سیگار در بین افراد طلاق گرفته ، بسیار خطر ناک و در مرحله هشدار است ،چرا که کشیدن سیگار به یک رفتار پایدار تبدیل می شود و از سویی شمار استعمال روزانه سیگار با گذشت زمان ، فزونی می یابد.

به گفته دبیر ستاد راهبردی فرهنگی و دخانیات کشور در سال گذشته 829 هزارو 968 مورد ازدواج و 150 هزارو 324 مورد طلاق ثبت شده است و از مجموع طلاق های ثبت شده در سال گذشته ، 136 هزارو913 مورد در جامعه شهری و 13 هزار و 411 مورد در جامعه روستایی به وقوع پیوسته است.
وی افزود: همچنین بر اساس همین منبع آماری ، بیشترین مورد طلاق در استانهای تهران (32/713)و سپس خراسان رضوی(15/49)به ثبت رسیده است.

موسوی فاضل گفت: آمار و ارقام بیان شده و همینطور گرایش افراد مطلقه به استعمال دخانیات نشان می دهد که همانطور که کارگاه های آموزشی پیش از ازدواج با هدف آموزش و آگاهی نسبت به شرایط جدید زندگی مورد نیاز می باشد برای جلوگیری از بروز مشکلات و رفتارهای پرخطر ناشی از طلاق در جامعه باید کارگاههای آموزشی با هدف آموزش و آگاهی افراد از شرایط پس از طلاق و نحوه برخورد با مشکلات ناشی از آن ، فعال شود تا آثار سوء ناشی از طلاق به ویژه در حوزه بهداشت و سلامت روانی و عاطفی به حداقل ممکن برسد.


کد مطلب: 20692

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/20692/ثبت-۱۵۰هزار-طلاق-سال-گذشته

میگنا
  https://www.migna.ir