کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

افزایش شمار زنان مبتلا به ایدز

19 دی 1392 ساعت 0:19

هماهنگ کننده برنامه مشترک سازمان ملل متحد در زمینه ایدز در ایران گفت: تعداد زنان مبتلا به ایدز / HIV در ایران روبه افزایش است.


ایسنا: فرداد درودی در اولین کارگاه کشوری پیوند برنامه های کنترل ایدز / HIV و سلامت باروری با هدف حذف انتقال HIV و سفلیس از مادر به نوزاد اظهار کرد: در سال 2000 میلادی بزرگترین گردهمایی دولت ها و کشورها برای تنظیم اهداف هزاره سوم و کاهش مرگ و میر کودکان برگزار شد.

وی افزود: پس از آن از سال 2001 کشورها موظف شدند میزان پیشرفت های خود در این بخش را به سازمان ملل متحد گزارش دهند و در سال 2006 دوباره کشورها دور یکدیگر جمع شدند و به این نتیجه رسیدند که باید وسائل پیشگیری و مراقبت و درمان را به خدمت گیرند.

هماهنگ کننده برنامه مشترک سازمان ملل متحد در زمینه ایدز در ایران ادامه داد: در سال 2011 یک پیامد سیاسی به تصوب رسید که بر طبق آن اهداف جدید و شجاعانه ای در دستور کار قرار گرفت که بر اساس آن روش های جدید، موارد جدید و ابتلای کودکان به HIV باید صفر برسد.

درودی اضافه کرد: در این نشست های هم اندیشی مشخص شد ما نیازمندیم که روش های پیشگیری را دگرگون کنیم و به همین علت باید گفت که برگزاری این کارگاه می تواند یکی از روش های جدید پیشگیری باشد چرا که به صفر رساندن موارد جنسی و حذف انتقال ویروس HIV از مادر به کودک را در نظر گرفته است.

وی اظهار کرد: در برنامه پیوند کنترل ایدز / HIV مشخص شده که یک زن چه طور از مبتلا شدن به این ویروس جلوگیری کند و اینکه اگر مبتلا شد چطور بیماری را کنترل کند و پس از آن چگونه به راحتی صاحب فرزند شود.

هماهنگ کننده برنامه مشترک سازمان ملل متحد در زمینه ایدز در ایران با بیان اینکه تعداد زنان مبتلا به ایدز / HIV در ایران روبه افزایش است، اضافه کرد: کلید موفقیت، تشخیص به موقع این ویروس است و اگر این کار به درستی انجام نشود شانس تولد نوزاد سالم از دست خواهد رفت.

درودی با بیان اینکه ایدز / HIV درمان ندارد و فقط در زمان بارداری می توان جنین را از ابتلا به آن حفاظت کرد، تاکید کرد: کشور در این زمینه از نظر علمی و عملی مشکلی ندارد و هیچ چیز نباید این کشور را متوقف کند چرا که مهمترین هزینه این بیماری هزینه های روانی است که به خانواده وارد می شود.

وی اضافه: اگر برنامه پیوند برنامه های کنترل ایدز / HIV و سلامت باروری با هدف حذف انتقال HIV و سفلیس از مادر به نوزاد در ایران عملیاتی شود شاید بتوان گفت که سالانه هشت میلیارد تومان به کشور کمک می شود و اگر این برنامه اجرایی نشود فشار به بخش های دیگر بهداشت کشور وارد می شود. (ایسنا)


کد مطلب: 21370

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/21370/افزایش-شمار-زنان-مبتلا-ایدز

میگنا
  https://www.migna.ir