کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قلبتان به این سبد غذایی نیاز دارد

17 اسفند 1392 ساعت 8:47

بعضی از انواع چربی‌ها خطر بیشتری برای ابتلا به بیماری‌های قلبی دارند، بنابراین از چربی‌های موجود در گوشت، شیر، پنیر و کره حیوانی و غذاهای حاوی روغن گیاهی و روغن نارگیل بپرهیزید.


دکتر ناهید خادمی کار‌شناس بیماری‌های غیر واگیر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: با دقت در انتخاب نوع غذا‌ها می‌توانیم احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی را پایین بیاوریم برای داشتن قلبی سالم‌تر باید فیبر بیشتری را در تغذیه روزانه خود جای دهیم، می‌توانیم با گرفتن فیبر از حبوبات، میوه‌ها و سبزیجات خطر ابتلا به حملات قلبی را پایین‌تر بیاوریم.

خادمی افزود: از سدیم کمتر استفاده کنیم اگر چه مقداری سدیم در رژیم غذایی نیاز داریم اکثر ما بیش از نیاز از این ماده استفاده می‌کنیم خوردن نمک کمتر باعث پایین آمدن فشار خون می‌شود که احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی را نیز پایین می‌آورد پس از افزودن نمک اضافی به غذا‌ها جلوگیری کنیم.

وی در پایان اظهار داشت: کالری کمتر مصرف کنیم، وقتی بیش از حد نیاز کالری استفاده می‌کنیم وزنمان بالا‌تر خواهد رفت حتی اگر آن غذا‌ها فاقد چربی باشد، اضافه وزن یکی از عوامل ابتلا به بیماری‌های قلبی است پس سعی کنید که وزنتان را همیشه پایین‌تر از حد نرمال نگه دارید.


کد مطلب: 22895

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/22895/قلبتان-این-سبد-غذایی-نیاز

میگنا
  https://www.migna.ir