رئیس مرکز امور هیئت علمی وزارت بهداشت با اشاره به برگزاری جشنواره آموزشی شهید مطهری در هفته معلم خاطرنشان کرد: 38 فرآیند برتر در حوزه آموزش پزشکی انتخاب شده اند که از آنها در این جشنواره تقدیر می شود. دکتر محمدحسین اسدی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: چهارمین جشنواره آموزشی شهید مطهری 10 تا 12 اردیبهشت ماه جاری همزمان با دوازدهمین همایش سراسری آموزش پزشکی برگزار می شود و شعار این دوره آموزش عالی علوم پزشکی و افق سلامت در نقشه جامع علمی است. وی افزود: چهارمین جشنواره آموزشی شهید مطهری به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شده و فرآیندهای علوم پزشکی در حیطه های پنج گانه تدوین برنامه آموزشی، روشهای نوین آموزشی، رویکردهای نوین ارزشیابی، مدیریت و رهبری آموزشی، مشاوره و راهنمایی انتخاب شده اند. اسدی گفت: جشنواره در دو مرحله دانشگاهی و کشوری برگزار شد و برگزیدگان نهایی به مرحله کشوری راه یافتند و در نهایت 38 فرآیند به عنوان فرآیند برتر انتخاب شده اند. نام حیطه نام دانشگاه / تیپ خلاصه فرآیند تدوین برنامه ریزی آموزشی شیراز/ تیپ یک مدرسه تابستانی گامی در توسعه آموزشهای عمومی بین رشته ای // مازندران/ تیپ دو دوره آموزشی ارتقاء توانمندیهای دستیاران // کاشان/ تیپ دو بررسی تاثیر آموزش بر میزان رعایت اصول تشخیص نویسی دستیاران دانشگاه // همدان/ تیپ دو طراحی و اجرای طرح درس مبتنی بر هدف در توانمندسازی دانشجویان رشته بهداشت عمومی // بوشهر/ تیپ سه ادغام آموزش پزشکی مبتنی بر شواهد مشاوره و راهنمایی مشهد/ تیپ یک استاد مشاور در آموزش پزشکی: گامی در جهت بومی سازی // تبریز/ تیپ یک اجرای نظام مشاوره و راهنمایی تحصیلی در دانشکده داروسازی // تهران/ تیپ یک فرآیند آموزش بالینی دانشجویان عرصهمدیریت پرستاری // شهیدبهشتی/ تیپ یک طراحی و اجرای شیوه نوین مشاوره و راهنمایی تحصیلی دانشجویان ارشد فیزیوتراپی // بقیة الله/ تیپ دو مشاوره و نظارت راهبرد مدیریت و رهبری آموزشی // کاشان/ تیپ دو ارتقاء سلامت روان و عملکرد تحصیلی دانشجویان جدیدالورود // بیرجند/ تیپ سه معرفی مشاور طراحی آموزشی ارزشیابی اهواز/ تیپ یک کاربرد روش Chart Stimulated در ارزشیابی دستیاران کودکان // تبریز/ تیپ یک استاندارد سازی برنامه آموزشی و طراحی و اجرای آزمون ساختار یافته دانشجویان داروسازی // بقیة الله/ تیپ دو استاندارد سازی پزشکی عمومی مبتنی برنظام اعتبار بخشی ملی و جهانی WFME // زاهدان/ تیپ دو ارتقاء آموزش بالینی با استفاده از بازسازی تیم بالینی // یزد/ تیپ دو برگزاری آزمون جامع آزمایشی در رشته های پزشکی و دندانپزشکی شعبه بین الملل // گیلان/ تیپ دو ارزیابی کیفیت سئوالات ارتقای دستیاری گروه های آموزشی دانشکده پزشکی // بوشهر/ تیپ سه تعیین معیارهای معتبر برای ارزشیابی آموزش و تدریس نظری اعضای هیئت علمی // سبزوار/ تیپ سه استفاده از تلفن همراه جهت ارزشیابی مستمر اساتید در پایان هر جلسه رئیس مرکز امور هیئت علمی وزارت بهداشت اظهار داشت: از چند استاد نمونه نیز به صورت نمادین در این جشنواره تقدیر به عمل می آید. فرآیندهای برتر در سه تیپ دانشگاهی به صورت جداگانه معرفی شده اند و هر کدام در حیطه های مختلف توانسته اند رتبه های اول تا سوم را کسب کنند. نام حیطه نام دانشگاه/تیپ خلاصه فرآیند روشهای نوین آموزشی شیراز/ تیپ یک ترویج آموزه های قرآنی در آموزش و پژوهش و خلاقیت مبتنی بر یادگیری اکتشافی // اهواز/ تیپ یک طراحی و اجرای الگوی نوین آموزشی به منظور ارتقای تفکر انتقادی و تصمیم گیری بالینی // اهواز/ تیپ یک تعیین اثربخشی الگوی بهینه آموزشی اتاق عمل و کاهش اضطراب عملکردی // اصفهان/ تیپ یک اولین کلینیک آموزشی دندانپزشکی سیار در ایران // همدان/ تیپ دو فرآیند طراحی الگوی ترکیبی یادگیری و فرایند مبتنی بر مسئله در آموزش بالینی و پرستاری // یزد/ تیپ دو کاربست طرح منتورشیپ در برگزاری کارآموزی در عرصه دانشجویان پرستاری // سمنان/ تیپ دو استقاده همزمان روش استاد محوری و در تدریس دروس آناتومی عملی سر و گردن // بابل/ تیپ دو اجرای کارگاهی طرحی جامع در آموزش پرستاری // ارتش/ تیپ دو تدوین و کاربرد دانشنامه دیجیتال در آموزش بالینی رادیولوژی // گناباد/ تیپ سه آموزش به مددجو به روش ادغام یافته مبتنی بر نظریه یادگیری معنی دار // رفسنجان/ تیپ سه بررسی تاثیر روش تدریس جدید در دروس عملی دندانپزشکی بر میزان یادگیری دانشجویان مدیریت و رهبری تهران/ تیپ یک طراحی ابزار ارزیابی مقایسه ای دانشکده های دانشگاه علوم پزشکی و رتبه بندی دانشکده ها // اصفهان/ تیپ یک تهیه راهنمای گام به گام نیازسنجی در آموزش مداوم // اراک/ تیپ دو استقرار مدل مدیریت بهره وری در دانشکده پزشکی و دریافت جایزه ملی بهره وری ایران // کرمانشاه/ تیپ دو یک شیوه جدید برای آموزش عملی روش تحقیق به دانشجویان // ارومیه/ تیپ دو بهبود و ارتقای کیفیت کارآموزی در عرصه مدیریت خدمات پرستاری // گلستان/ تیپ دو استفاده از "بازاندیشی" به عنوان ابزاری برای پرورش تفکر نقادانه دانشجویان پرستاری بر اساس آموزه های دینی // یاسوج/ تیپ سه آموزش درس عملی آناتومی تنه دانشجویان پزشکی به روش یادگیری تیمی